View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Business School
      • UT - Business
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Business School
      • UT - Business
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Perbandingan Performa Facebook Ads dengan Instagram Ads untuk Menemukan Channel Pemasaran Terbaik: Studi Kasus Rasakoe

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (821.3Kb)
      Fulltext (2.372Mb)
      Date
      2023-09-29
      Author
      Pamungkas, Fajar Aji
      Dewi, Febriantina
      Nuraisyah, Ani
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Engagement media sosial mempengaruhi penjualan pada bisnis. Pada tahun 2022, salah satu bisnis bernama RasaKoe tidak mencapai target penjualan. Dengan target pasar yang tersebar di Facebook dan Instagram serta sumber daya yang terbatas, RasaKoe perlu mengetahui saluran pemasaran terbaik untuk meningkatkan engagement yang dapat dioptimalkan dengan penggunaan yang lebih sering. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis perbandingan performa iklan RasaKoe di platform Facebook dengan Instagram, menentukan saluran pemasaran digital RasaKoe yang paling efektif dan efisien, dan memberikan rekomendasi untuk meningkatkan engagement media sosial RasaKoe. Penelitian ini menggunakan metode in-depth interview dan observasi dalam mengumpulkan data dan menggunakan analisis deskriptif, uji t independen, dan 3E Social Media Strategy Canvas dalam menganalisis data. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Instagram lebih efektif dalam memperoleh engagement rate daripada Facebook
       
      Social media engagement influences business sales. In the year 2022, one business named RasaKoe did not achieve its sales target. With a target market spread across Facebook and Instagram and limited resources, RasaKoe needs to determine the best marketing channels to enhance engagement, which can be optimized through more frequent use. The objective of this research is to analyze the performance comparison of RasaKoe's advertisements on the Facebook and Instagram platforms, determine the most effective and efficient digital marketing channels for RasaKoe, and provide recommendations to improve RasaKoe's social media engagement. This study utilizes in-depth interviews and observations for data collection and employs descriptive analysis, independent t-test, and the 3E Social Media Strategy Canvas for data analysis. The research findings indicate that Instagram is more effective in achieving an engagement rate compared to Facebook
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/125667
      Collections
      • UT - Business [597]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository