Show simple item record

dc.contributor.advisorSarma, Ma’mun
dc.contributor.authorNuriana, Winda Dian
dc.date.accessioned2013-07-22T06:29:18Z
dc.date.available2013-07-22T06:29:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/64800
dc.description.abstractA halal certificate is formed to protect consumers, especially Indonesian muslims. The certificate is written by fatwa of The Indonesian Ulama Council (under the LP POM MUI) which is based on Islamic law. One of the products that can be certified by the LP POM MUI is cosmetic. The objectives of this study are to identify the characteristics of Wardah cosmetic products consumers, analyze the factors, and calculate respondents’ willingness to pay (WTP) for an additional payment to the halal certification on Wardah products. Analysis tools used in this study are descriptive analysis, logistic regression, and the Contingent Valuation Method. Based on the results obtained, the factors that influence respondents' WTP are education level and observing intensity of the label, while the WTP values obtained are Rp 3.652,00 for facial wash, Rp 4.926,00 for face cream, Rp 5.008,00 for two way cake, Rp 3.785,00 for lipstick, Rp 4.809,00 for foundation and Rp 4.232,00 for powder.en
dc.description.abstractSertifikasi halal LP POM MUI dibentuk untuk melindungi konsumen khususnya umat muslim Indonesia. Sertifikasi ini merupakan fatwa tertulis dari Majelis Ulama Indonesia (melalui LP POM MUI) yang berlandaskan syariat Islam. Salah satu produk yang dapat disertifikasi LP POM MUI adalah kosmetik. Tujuan diadakannya penelitian ini adalah mengidentifikasi karakteristik konsumen pengguna produk kosmetik Wardah, menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi, dan menghitung besarnya willingness to pay (WTP) responden terhadap pembayaran tambahan sertifikasi halal pada produk Wardah. Alat analisis yang digunakan adalah analisis deskriptif, regresi logistik, dan Contingent Valuation Method. Berdasarkan hasil yang diperoleh, faktor-faktor yang mempengaruhi WTP responden adalah tingkat pendidikan dan intensitas mengamati terhadap label. Sedangkan nilai WTP yang diperoleh untuk facial wash adalah sebesar Rp 3.652,00, krim wajah sebesar Rp 4.926,00, two way cake sebesar Rp 5.008,00, lipstic sebesar Rp 3.785,00, foundation sebesar Rp 4.809,00 dan bedak tabur sebesar Rp 4.232,00.
dc.subjectBogor Agricultural University (IPB)en
dc.subjectwillingness to pay.en
dc.subjectlogistic regressionen
dc.subjecthalal certificationen
dc.titleAnalisis Willingness to Pay terhadap Sertifikasi Halal Produk Kosmetik Wardah pada Dua Lokasi Penjualan di Bogoren


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record