Show simple item record

dc.contributor.advisorSiregar, Edward H
dc.contributor.authorNurzamzami, Ayatusyifa
dc.date.accessioned2013-07-02T07:37:41Z
dc.date.available2013-07-02T07:37:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/64433
dc.description.abstractOne of the manufacture industry sector which will always be growing and developing is the footwear industry. UMKM footwear in Ciomas Region, Bogor is one of the home industry area, which is very potential to produce the footwear products. The aim of this research is to know the factors that effects the improvement of the product competitive ability, to analize the internal and external factors, to organize the strategy, and to make the priority strategy to improve the UMKM footwear competitive ability in Ciomas. The strongest point of the analysis result is to have good and long lasting relationship with suppliers and customers as shown in the score of 0,488, while the weakest point is the finansial capital dependence towards the order as shown in the score of 0,155, and the main opportunity is the big potential market as shown in the score of 0,534, in the main threat analysis is the more complete and innovative of products design from the competitors supported by the high technology with the score 0,372. The highest priority that can be chosen as the alternative strategy is the strategy to developing and enlarging market strategy by improving quality ang product inovation with the score of 0,316en
dc.description.abstractSalah satu sektor industri manufaktur yang akan tetap tumbuh dan berkembang adalah industri alas kaki. UMKM alas kaki di Kabupaten Ciomas, Bogor merupakan salah satu wilayah pengrajin home industry yang sangat berpotensial untuk menghasilkan produk yang bergerak di bidang alas kaki. Tujuan penelitian ini adalah mengetahui faktor-faktor yang berpengaruh terhadap peningkatan daya saing produk, menganalisis faktor internal dan eksternal, menyusun strategi serta membuat prioritas strategi untuk meningkatkan daya saing UMKM alas kaki di Ciomas. Hasil analisis kekuatan utama adalah memiliki hubungan jangka panjang yang baik dengan para pemasok dan pelanggan dengan skor 0,488, analisis kelemahan utama adanya ketergantungan modal pada pihak grosir dengan skor 0,155, analisis peluang utama adanya potensi pasar yang cukup besar dengan skor 0,534, analisis ancaman utama adalah semakin lengkap dan inovatif desain fitur produk pesaing yang didukung teknologi canggih dengan skor 0,372. Alternatif strategi yang prioritasnya paling tinggi untuk dipilih adalah strategi mengembangkan dan memperluas pasar dengan meningkatkan kualitas dan inovasi produk dengan bobot 0,316.
dc.subjectBogor Agricultural University (IPB)en
dc.subjectstrategy.en
dc.subjectthe competitive abilityen
dc.subjectfootwearen
dc.titlePeningkatan Daya Saing UMKM Alas Kaki di Ciomas, Kabupaten Bogor dan Implikasinya Terhadap Strategi Pemasaranen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record