Show simple item record

dc.contributor.advisorSiregar, Edward H
dc.contributor.authorSalim, Aci Meliani
dc.date.accessioned2013-07-02T07:16:47Z
dc.date.available2013-07-02T07:16:47Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/64429
dc.description.abstractPD Ratas is classified as the Micro, Small and Medium Enterprise (MSME) which produces footwear products made from leather and located in Ciomas Bogor, West Java, as the center area of footwear industry. The number of competitors in this sector causes the company to determine appropriately its marketing strategies. The objectives of this research are 1) to analyze the internal environmental factors which become the strengths and weaknesses of the company, 2) to analyze the external environment factors which become the opportunities and threats of the company, and 3) to formulate and recommend the appropriate marketing strategies for the company. The most influential internal environmental factor to develop the company is the close kinship relationship between business owners and workers (0.646). the most influential external environmental factors is the good relationships with suppliers of raw materials (0.7942), the best alternative strategy to be implemented is the product positioning based on quality and price (0.371). With good quality that is supported by appropriate and affordable pricing become the own advantage for the company. Keywords: marketing strategy, the internal environment analysis, the external environment analysis, alternative marketing strategies.en
dc.description.abstractPD Ratas merupakan UMKM penghasil produk alas kaki berbahan dasar kulit yang berada di sentra industri alas kaki Ciomas Bogor. Banyaknya kompetitor yang bergerak di sektor industri yang sama membuat PD Ratas harus lebih cermat dalam menentukan strategi pemasaran yang akan digunakan. Tujuan dari penelitian ini adalah 1) menganalisis faktor-faktor lingkungan internal yang menjadi kekuatan dan kelemahan PD Ratas, 2) menganalisis faktor-faktor lingkungan eksternal yang menjadi peluang dan ancaman PD Ratas, 3) menyusun dan merekomendasikan strategi pemasaran yang tepat untuk diimplementasikan oleh PD Ratas. Faktor internal yang paling berpengaruh terhadap perkembangan PD Ratas adalah hubungan kekeluargaan yang erat antara pemilik usaha dan pekerja (0,646). Faktor lingkungan eksternal yang paling berpengaruh adalah hubungan baik dengan pemasok bahan baku (0,7942). Alternatif strategi yang paling baik untuk diterapkan adalah alternatif strategi pertama yaitu memposisikan produk berdasarkan kualitas dan harga (0,371). Dengan kualitas baik yang didukung penetapan harga yang sesuai dan terjangkau menjadi keunggulan tersendiri bagi PD Ratas.
dc.subjectBogor Agricultural University (IPB)en
dc.titleAnalisis Strategi Pemasaran Produk Alas Kaki (Studi Kasus PD Ratas Ciomas, Bogor)en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record