View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Faculty of Economics and Management
      • UT - Agribusiness
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Faculty of Economics and Management
      • UT - Agribusiness
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Strategi Pengembangan Usaha Kecap CV Maja Menjangan, Majalengka, Jawa Barat

      Thumbnail
      View/Open
      full text (1.362Mb)
      Date
      2013
      Author
      Yudhana, Iqbal
      Atmakusuma, Juniar
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Soybean is one of the agricultural products of high nutritional value as a source of calories and protein consumed. One derivative product is a soy sauce or ketchup. One of the industry that produce soy sauce is CV Maja Menjangan. CV Maja Menjangan are producing soy sauce since 1940. CV Maja Menjangan is facing some problems, one of the problems are decline in sales. The purpose of this study is identification internal and external factor of the company, formulating strategic alternatives, and recommends a more strategic priorities. The analysis tools are a matrix IFE, EFE matrix, IE matrix, SWOT matrix, and matrix QSP. IFE matrix produced eight strengths and eight weaknesses. EFE matrix produced six opportunities and three threats. IE matrix indicates that CV Maja Menjangan is in quadrant IV, this position is described as grow and build positions. SWOT matrix produces seven alternative strategic. QSP based matrix give priority for seven alternative strategic, the best strategy is to develop R & D priorities, marketing research, and the official website.
       
      Kedelai merupakan salah satu produk pertanian yang bernilai gizi tinggi sebagai sumber kalori dan protein. Salah satu produk turunan dari kecap. Salah satu industri yang memproduksi kecap Maja Menjangan CV. CV Maja Menjangan memproduksi kecap sejak tahun 1940. CV Maja Menjangan sedang menghadapi beberapa masalah, penurunan penjualan. Tujuan dari penelitian ini adalah identifikasi lingkungan internal dan eksternal perusahaan, merumuskan alternatif strategi, dan merekomendasikan prioritas yang lebih strategis. Alat analisis yang cocok untuk tujuan adalah matriks IFE, matriks EFE, matriks IE, matriks SWOT, dan matriks QSP. Matriks IFE menghasilkan delapan kekuatan dan kelemahan delapan. EFE matrix menghasilkan enam peluang dan tiga ancaman. Matrik IE menunjukkan bahwa CV Maja Menjangan berada pada kuadran IV, posisi ini digambarkan sebagai tumbuh dan membangun posisi. Strategi alternatif dalam tujuh strategis matriks SWOT. QSP berbasis matriks, strategi terbaik adalah untuk mengembangkan litbang, riset pemasaran, dan situs.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/64735
      Collections
      • UT - Agribusiness [4770]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository