Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/171576
Title: ANALISIS PERSEPSI KONSUMEN MAHASISWA TERHADAP AYAM GORENG TEPUNG DI LINGKUNGAN KAMPUS IPB DRAMAGA
Other Titles: 
Authors: Apriantini, Astari
Yani, Ahmad
PASARIBU, PAULUS DAVIN
Issue Date: 2025
Publisher: IPB University
Abstract: Mahasiswa termasuk dalam kategori remaja akhir, pada rentang usia ini (18-23 tahun) merupakan fase yang cenderung memilih makanan praktis dengan cita rasa yang sesuai dengan selera individual. Ayam goreng tepung merupakan salah satu produk pangan cepat saji yang banyak dikonsumsi mahasiswa di lingkungan Kampus IPB Dramaga. Penelitian ini bertujuan menganalisis persepsi dan perilaku konsumsi mahasiswa terhadap ayam goreng tepung serta hubungannya dengan frekuensi konsumsi. Penelitian dilakukan terhadap 99 responden. Data dianalisis dengan uji Chi-square dan Rank Spearman. Hasil menunjukkan bahwa frekuensi konsumsi ayam goreng tepung tergolong tinggi, dengan sebagian besar respoden mengonsumsi satu hingga tiga kali dalam seminggu. Perilaku konsumsi konsumen dipengaruhi oleh harga dan potongan ayam. Persepsi mahasiswa terhadap ayam goreng tepung cenderung baik, namun sebagian besar indikator tidak memiliki hubungan yang signifikan antara karakteristik responden dengan indikator perilaku konsumsi dan persepsi. Hasil ini menunjukkan bahwa perilaku konsumsi personal dan faktor kontekstual lebih berperan dalam konsumsi ayam goreng tepung.
University students fall into the category of late adolescents, within the age range of 18-23 years, a phase in which individuals tend to prefer pracrespontical foods that match their personal tastes. Fried chicken is one of the most popular choices among students in the IPB campus environment. This study aims to analyze students' perception and preference toward fried chicken and its association with consumption frequency. The research involved 99 respondents and was analyzed using Chi-square and Spearman's Rank correlation tests. The results indicate that the frequency of fried chicken consumption is relatively high, with most respondents consuming it one to three times per week. Consumer preferences are influenced by price and the preferred chicken part. While students generally have a positive perception of the product, most indicators do not show a significant association between respondents' characteristics and their perceptions or preferences. These findings suggest that personal preferences and contextual factors play a more dominant role in influencing fried chicken consumption behavior
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/171576
Appears in Collections:UT - Animal Production Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_D3401211027_2539a9f345bd43aeb0b3a4b7ce56ad70.pdfCover702.77 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_D3401211027_be6ebb0fb709410385caed7f9285ecc9.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.17 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_D3401211027_d9526896563e402bb17a6d763aaa2334.pdf
  Restricted Access
Lampiran2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.