Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/156796
Title: Pengembangan Produk Olahan Permen Susu pada Unit Bisnis TwinMilk di KPUD Gemah Ripah
Other Titles: Milk Candy Product Development at TwinMilk Businnes Unit at KPUD Gemah Ripah
Authors: Sayekti, Ayutyas
Aryanti, Alya Fauziah
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk memberikan gambaran mengenai penguatan dan pengembangan model bisnis produk olahan permen susu yang berkelanjutan. Metode pengambilan sampel yang digunakan adalah purposive sampling. Analisis data yang digunakan adalah Triple Layer Businnes Model Canvas (TLBMC), Plus Minus Implication Analysis (PMIA), dan analisis finansial untuk mengetahui kelayakan dari bisnis yang akan dikembangkan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa setiap lapisan elemen pada TLBMC permen susu tergambarkan secara jelas berdasarkan lapisan ekonomi, lingkungan, dan sosial. Untuk mengoptimalkan dalam melakukan perbaikan lanjutan pada model bisnis perlu dilakukannya pengembangan lebih dulu pada skor yang memperoleh hasil kecil yaitu pada lapisan ekonomi sebesar 100 dengan mengembangkan channels. Pengembangan produk permen susu dikatakan layak dengan analisis PMIA dan analisis finansial menggunakan perhitungan kriteria investasi untuk proyeksi 1-10 tahun ke depan. Dengan adanya pengembangan dari setiap lapisan TLBMC dan juga analisis finansial memberikan hasil bahwa permen susu menghasilkan keuntungan dan bisnis sustainability dalam lingkup ekonomi, lingkungan, dan sosial.
This study aims to provide an overview of the strengthening and development of a sustainable milk candy business model. The sampling method used was purposive sampling. The data analysis used is the Triple Layer Businnes Model Canvas (TLBMC), Plus Minus Implication Analysis (PMIA), and financial analysis to determine the feasibility of the business to be developed. The results showed that each layer of elements in the TLBMC of milk candy was clearly described based on the economic, environmental, and social layers. To optimize in making further improvements to the business model, it is necessary to first develop the score that obtained a small result, namely in the economic layer of 100 by developing channels. The development of milk candy products is said to be feasible with PMIA analysis and financial analysis using the calculation of investment criteria for projections for the next 1-10 years. With the development of each layer of TLBMC and also financial analysis, the results show that milk candy generates profits and business sustainability in the economic, environmental and social spheres.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/156796
Appears in Collections:UT - Agribusiness Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J1310201015_17b32bc6ae634aef9f1d033fe91d0b65.pdfCover825.94 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J1310201015_a81e8c8467084feab32e44bfdb4ba0f2.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.41 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J1310201015_3b207784abf346aea78a3ba19b14277c.pdf
  Restricted Access
Lampiran1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.