Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155572| Title: | Penyutradaraan Dokumenter Gaya Ekspositori dalam Produksi Film "Binar Bestari" |
| Other Titles: | Expository Style Documentary Direction in The Production of The Film "Binar Bestari" |
| Authors: | Mulyawaty, Siska Astuti, Vivien Febri Syuhada, Yoga Aria |
| Issue Date: | 2024 |
| Publisher: | IPB University |
| Abstract: | Film sebagai media komunikasi dan informasi saat ini dalam
penyampaiannya sudah lebih kreatif dan inovatif dengan bermacam konsep yang
mudah dimengerti yang salah satu jenisnya adalah film dokumenter. Tujuan dari
proyek akhir ini adalah untuk menjelaskan penyutradaraan dokumenter ekspositori
dalam pra produksi, produksi, dan pasca produksi film “Binar Bestari”. Laporan
akhir ini mengkaji tentang penyutradaraan dalam pembuatan film dokumenter
dengan gaya ekspositori. Penyutradaraan dalam proses pra produksi film
dokumenter bergaya ekspositori terdiri dari menentukan konsep, riset data,
koordinasi penulisan dengan penulis naskah, dan mempersiapkan alat. Pada proses
produksi sutradara fokus mengarahkan semua unsur yang terlibat mulai dari camera
person, director of photography, hingga talent. Pada proses pasca produksi,
sutradara berfokus mengarahkan editor dalam editing offline, editing script, dan
editing online. Sutradara harus membuat lingkungan produksi yang nyaman agar
produksi bisa maksimal dan sesuai dengan konsep dan treatment yang sudah dibuat
oleh sutradara Film as a medium of communication and information is currently more creative and innovative with a variety of easy-to-understand concepts, one of which is a documentary. The purpose of this final project is to explain the directing of expository documentaries in the pre-production, production, and post-production of the film "Binar Bestari". This final report examines directing in documentary filmmaking in an expository style. Directing in the pre-production process of expository style documentary films consists of determining the concept, researching data, coordinating writing with the scriptwriter, and preparing tools. In the production process, the director focuses on directing all the elements involved, ranging from camera person, director of photography, to talent. In the postproduction process, the director focuses on directing the editor in offline editing, script editing, and online editing. The director must create a comfortable production environment so that the production can be maximized and in accordance with the concept and treatment that has been made by the director. |
| URI: | http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155572 |
| Appears in Collections: | UT - Digital Communication and Media |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| cover_J0301201196_a9ef7ba8857b4ba2a3cf77d86f6a2933.pdf | Cover | 296.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
| fulltext_J0301201196_4ca499c5832541399df92a56c3daff6b.pdf Restricted Access | Fulltext | 1.83 MB | Adobe PDF | View/Open |
| lampiran_J0301201196_530785bc15594715b640a77461e4618c.pdf Restricted Access | Lampiran | 629.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.