View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Penata Artistik dalam Proses Pembuatan Iklan Layanan Masyarakat sebagai Media Komunikasi Pencegahan Stunting di Kota Sukabumi

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (598.6Kb)
      Fulltext (2.215Mb)
      Lampiran (882.5Kb)
      Date
      2024
      Author
      Delia, Azzahra
      Priatna, Wahyu Budi
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Penata artistik atau art director bertanggung jawab atas visualisasi pesan dalam iklan, memastikan bahwa pesan dan informasi disajikan secara visual dalam video dengan tepat dan memikat audiens. Sesuai dengan peran penulis yaitu penata artistik, maka teori yang digunakan adalah teori mise en scene. Mise en scene adalah istilah dalam produksi film ataupun iklan yang mencakup semua elemen visual yang terlihat dalam satu frame atau adegan. Terdapat empat elemen utama dalam mise en scene yaitu: latar, kostum, tata rias dan pencahayaan. Metode yang digunakan dalam penulisan akhir ini meliputi observasi, wawancara, studi pustaka serta melakukan proses produksi yang dimulai dari pra-produksi, produksi dan pasca produksi. Tugas akhir ini menjelaskan tentang peran penata artistik dalam penyampaian pesan audio visual pada video iklan layanan masyarakat dan bagaimana penerapan teori S-O-R dalam video iklan layanan masyarakat. Penulisan tugas akhir ini diharapkan dapat menjadi referensi bagi para praktisi dan peneliti di bidang penata artistik dalam produksi video yang serupa di masa yang akan datang.
       
      Artists or art directors are responsible for the visualization of messages in advertisements, ensuring that messages and information are presented visually in the video appropriately and captivate the audience. In accordance with the author's role as an artistic director, the theory used is the theory of mise en scene. Mise en scene is a term in film or advertising production that includes all visual elements seen in a frame or scene. There are four main elements in mise en scene, namely: setting, costume, makeup and lighting. The methods used in this final writing include observation, interviews, literature study and the production process starting from pre- production, production and post-production. This final project explains the role of artistic stylists in delivering audio-visual messages in public service advertisement videos and how the S-O-R theory is applied in public service advertisement videos. The writing of this final project is expected to be a reference for practitioners and researchers in the field of artistic stylists in the production of similar videos in the future.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/157178
      Collections
      • UT - Digital Communication and Media [627]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository