View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Hubungan Iklan Campaign #SUNsAja dengan Keputusan Pembelian Konsumen Madame Gie

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (478.4Kb)
      Fulltext (1.017Mb)
      Lampiran (288.2Kb)
      Date
      2024
      Author
      Azzahra, Salsabila Novanda
      Saleh, Amiruddin
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Iklan merupakan salah satu bagian dari komunikasi pemasaran. Periklanan merupakan salah satu bentuk komunikasi yang mempunyai tujuan untuk mengajak konsumen melihat, membaca, dan mendengarnya untuk melaksanakan sesuatu. Bentuk komunikasi tersebut berupa kegiatan promosi yang dilaksanakan dalam lingkup nama produk atau product knowledge dan bagaimana produk atau layanan yang dipromosikan dapat memberikan manfaat bagi para calon konsumen. Penelitian ini berfokus pada hubungan iklan campaign #SUNsAja dengan keputusan pembelian konsumen Madame Gie. Metode yang dipakai untuk menganalisis data adalah analisis statistik deskriptif dan analisis inferensial. Dalam statistik deskripitf, tidak ada uji yang signifikan secara teknis Penelitian ini memakai sampel sebanyak 72 orang dengan memakai teknik Slovin. Data yang dikumpulkan kemudia dianalisis memakai rank Spearman dan uji hipotesis koefisien korelasi yang dihitung dengan memakai SPSS. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa ada hubungan yang kuat dan arah yang positif antara variabel Iklan campaign #SUNsAja dan variabel keputusan pembelian konsumen Madame Gie.
       
      Advertising is one part of marketing communications. Adverstising is a form of communication that has the aim of inviting consumers to see, read and hear it in order to do something. This form of communication takes the form of promotional activities carried out within the scope of the product name or product knowledge and how the product or service being promoted can provide benefits to potential consumers. This research focuses on advertising relationships campaign #SUNsAja with Madame Gie’s consumer purchasing decisions. The method used to analyze data is descriptive statitictical analysis and inferential anlysis. In descriptive statistics, no test is technically significant. This research used a sample of 72 people using the slovin technique. The data collected is then analyzed using rank Spearman and hypothesis testing correlation coefficients calculated using SPSS. The result of this research indicate that there is a strong relationship and positive direction between the advertising variables campaign #SUNsAja and Madame Gie’s consumer purchasing decisions variables.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/157069
      Collections
      • UT - Digital Communication and Media [627]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository