Show simple item record

dc.contributor.advisorSiswandi
dc.contributor.advisorMayyani, Hidayatul
dc.contributor.authorAnshari, Aqil Anshari
dc.date.accessioned2021-09-01T06:29:13Z
dc.date.available2021-09-01T06:29:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/109029
dc.description.abstractThe intersection of four Semplak Bogor roads often seems to be jammed even though traffic lights have been installed. Compatible Graph is a graph theory that can be used as a tool for traffic light regulation problems at intersections by stating the origin of the vehicle flow as a vertex and the relationship between the origin of the vehicle flow as an edge. This study aims to provide traffic light regulation using compatible graph theory and reduce congestion at the Semplak four-way intersection in Bogor. The data used in this study is primary data. The object of this research is the number of vehicles and the number of lanes at the intersection of four intersections, Semplak street Bogor. The traffic light duration setting using compatible graph theory is obtained for Semplak street (north), 21 seconds green light duration, 3 seconds yellow, and 73 seconds red, KHR Abd. Bin Nuh street (east), duration of green light 34 seconds, yellow 3 seconds, and red 60 seconds, BG. H Saptadji H. street (south), green light duration is 34 seconds, yellow light is 3 seconds, and red light is 60 seconds, Cibadak-Ciampea street (west), green light duration is 29 seconds, yellow light is 3 seconds, and red light is 65 secondsid
dc.description.abstractSimpang empat jalan Semplak Bogor terlihat seringkali terjadi kemacetan meskipun sudah dipasang lampu lalu lintas. Graf Kompatibel adalah suatu teori graf yang dapat digunakan sebagai alat bantu masalah pengaturan lampu lalu lintas di simpang jalan dengan menyatakan asal arus kendaraan sebagai verteks dan keterkaitan antar asal arus kendaraan sebagai edge. Penelitian ini bertujuan untuk memberikan pengaturan lampu lalu lintas menggunakan teori graf kompatibel dan mengurangi kemacetan simpang empat jalan Semplak di Bogor. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data primer. Objek penelitian ini adalah jumlah kendaraan dan jumlah lajur pada persimpangan simpang empat, jalan Semplak Bogor. Pengaturan durasi lampu lalu lintas menggunakan teori graf kompatibel diperoleh hasil untuk jalan Semplak (utara), durasi lampu hijau 21 detik, kuning 3 detik, dan merah 73 detik, jalan KHR Abd. Bin Nuh (timur), durasi lampu hijau 34 detik, kuning 3 detik, dan merah 60 detik, jalan BG. H Saptadji H. (selatan), durasi lampu hijau 34 detik, kuning 3 detik, dan merah 60 detik, jalan Cibadak-Ciampea (barat), durasi lampu hijau 29 detik, kuning 3 detik, dan merah 65 detik.id
dc.language.isoidid
dc.publisherIPB Universityid
dc.titleOptimasi Waktu Tunggu Lampu Lalu Lintas Menggunakan Metode Graf Kompatibel untuk Mengurangi Kemacetan di Simpang Empat Jalan Semplak, Bogorid
dc.title.alternativeThe Optimization of Traffic Light Waiting Time Uses a Compatible Graph Method to Reduce Congestion at The Semplak Intersection, Bogorid
dc.typeUndergraduate Thesisid
dc.subject.keywordEdgeid
dc.subject.keywordCompatibel Graphsid
dc.subject.keywordTraffic Lightsid
dc.subject.keywordvertexid


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record