Show simple item record

dc.contributor.advisorPriatna, Wahyu Budi
dc.contributor.advisorSuawarsinah, Rr. Heny Kuswanti
dc.contributor.authorLainatussifa
dc.date.accessioned2021-04-01T04:57:24Z
dc.date.available2021-04-01T04:57:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/106482
dc.description.abstractThe large potential for agro-tourism development in Indonesia is a big opportunity for agro-tourism service providers. Agro-tourism is an alternative economic improvement for farmers and provide an educational and fun experience for visitors. As a learning alternative outside school for students, agro-tourism especially agro-education, always need to give an interesting and nuture offers for visitors. This study tries to examine visitors satisfaction and trust of Sentulfresh as seen from the marketing mix performances. The beginning of study was carried out with a general description of Sentulfresh visitors characteristics and the decision-making stage of Sentulfresh visitor. Then data analysis was carried out using the analysis method of Structural Equation Modeling - Partial Least Square (SEM-PLS) which aims to determine the performance of the seven marketing mixes that affect the satisfaction and trust of Sentulfresh visitors. Measurement of the customer satisfaction level using the Customer Satisfaction Index (CSI) method is also carried out using the calculation results of SEM-PLS method, and ends with the formulation of managerial implications to increase the visitors satisfaction and trust of Sentulfresh Education Agro-tourism. The results showed that only price had a significant positive effect on satisfaction and satisfaction had a significant positive effect on visitors trust of Sentulfresh. CSI calculation results show the satisfaction level of Sentulfresh visitors is at the "satisfied" level. Managerial implications that can be used to increase satisfaction and trust of Sentulfresh visitors, they are carried out on the marketing mix that has a significant effect on satisfaction, indicators on the lowest satisfaction variable and the overall research results obtained.id
dc.description.abstractBesarnya potensi pengembangan Agrowisata di Indonesia menjadi peluang yang cukup besar bagi penyedia jasa Agrowisata. Agrowisata menjadi alternatif perbaikan ekonomi bagi petani dan memberikan pengalaman yang mendidik dan menyenangkan bagi pengunjungnya. Sebagai alternatif pembelajaran luar sekolah bagi siswa-siswi, pelaku agrowisata khususnya agrowisata edukasi perlu selalu memberikan penawaran yang menarik dan mendidik bagi pengunjungnya. Penelitian ini mencoba untuk mengkaji kepuasan dan kepercayaan pengunjung Sentulfresh yang dilihat dari kinerja bauran pemasaran yang dimilikinya. Awal kajian dilakukan dengan gambaran umum karakteristik pengunjung Sentulfresh dan tahap pengambilan keputusannya mengunjungi Sentulfresh. Selanjutnya dilakukan analisis data dengan metode analisis Structural Equation Modelling – Partial Least Square (SEM-PLS) yang bertujuan untuk mengetahui kinerja tujuh bauran pemasaran yang berpengaruh terhadap kepuasan dan kepercayaan pengunjung Sentulfresh. Pengukuran tingkat kepuasan konsumen dengan metode Costumer Satisfaction Index (CSI) juga dilakukan dengan menggunakan hasil perhitungan pada metode SEM-PLS, dan diakhiri dengan perumusan implikasi manajerial guna meningkatkan kepuasan dan kepercayaan pengunjung Agrowisata Edukasi Sentulfresh. Hasil penelitian menunjukkan hanya bauran pemasaran price saja yang berpengaruh signifikan positif terhadap kepuasan dan kepuasan berpengaruh signifikan positif terhadap kepercayaan pengunjung Sentulfresh. Hasil perhitungan CSI menunjukkan tingkat kepuasan pengunjung Sentulfresh berada pada tingkatan “puas”. Implikasi manajerial yang dapat digunakan untuk meningkatkan kepuasan dan kepercayaan pengunjung Sentulfresh yaitu dilakukan pada bauran pemasaaran yang berpengaruh signifikan terhadap kepuasan, indikator terendah pada variabel kepuasan dan secara keseluruhan hasil penelitian yang diperoleh.id
dc.language.isoidid
dc.publisherIPB Universityid
dc.titleAnalisis Kepuasan Terhadap Kepercayaan Pengunjung Agrowisata Edukasi Sentulfreshid
dc.title.alternativeSatisfaction Analysis to Visitors Trust of Sentulfresh Agro-Educationid
dc.typeThesisid
dc.subject.keywordAgro-Educationid
dc.subject.keywordCostumer Satisfaction Index (CSI)id
dc.subject.keywordMarketing mixid
dc.subject.keywordSatisfactionid
dc.subject.keywordStructural Equation Modelling – Partial Least Square (SEM-PLS)id
dc.subject.keywordTrustid


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record