Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/162651
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBurhanuddin
dc.contributor.advisorRahmawati, Alfi
dc.contributor.authorAzzukhruf, Shafnat Fuani
dc.date.accessioned2025-06-21T02:34:48Z
dc.date.available2025-06-21T02:34:48Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/162651
dc.description.abstractMeningkatnya jumlah pengguna internet membuat media sosial bertransformasi sebagai salah satu sumber informasi yang akrab dengan masyarakat. Media sosial yang populer di era internet sekarang salah satunya adalah media sosial Instagram. Pada tahun 2024, diperkirakan lebih dari 4,7 miliar orang di dunia menggunakan media sosial, yang mencakup platform seperti Facebook, Instagram, Twitter (X), TikTok, WhatsApp, dan lain-lain. Proyek akhir ini bertujuan untuk membahas perancangan produksi konten video dan grafis untuk platform media sosial instgram Jaditau.ed. Metode penelitian dengan pengumpulan data melalui partisipasi aktif, observasi dan studi literatur. Waktu dan tempat pembuatan proyek akhir dilaksanakan dari bulan Februari hingga Desember 2024 di Jaditau.ed. Jaditau.ed merupakan platform untuk memaksimal potensi diri dan menentukan jenjang karir serta perkuliahan. Pembahasan proyek akhir ini mengenai perancangan produksi konten yang yang terdiri dari tiga tahapan utama yakni praproduksi, produksi, dan pascaproduksi. efektivitas dari produksi konten juga menunjukkan peningkatan yang signifikan dalam interaksi pengguna instagram. Kata Kunci: jaditau.ed, media sosial, produksi konten
dc.description.abstractThe increasing number of internet users has transformed social media into one of the sources of information that is familiar to the public. One of the popular social media in the current internet era is Instagram. In 2024, it is estimated that more than 4.7 billion people in the world will use social media, which includes platforms such as Facebook, Instagram, Twitter (X), TikTok, WhatsApp, and others. This final project aims to discuss the design of video and graphic content production for the Jaditau.ed Instagram social media platform. The research method is data collection through active participation, observation and literature studies. The time and place of the final project were carried out from February to December 2024 at Jaditau.ed. Jaditau.ed is a platform to maximize one's potential and determine career levels and lectures. The discussion of this final project is about the design of content production which consists of three main stages, namely pre-production, production, and post-production. The effectiveness of content production also shows a significant increase in Instagram user interaction. Keywords: jaditau.ed, social media, content production
dc.description.sponsorship-
dc.language.isoid
dc.publisherIPB Universityid
dc.titlePerancangan Produksi Konten Video dan Grafis untuk Platform Media Sosial Instgram di Jaditau.ed.id
dc.title.alternativeVIDEO AND GRAPHIC CONTENT PRODUCTION DESIGN FOR INSTAGRAM SOCIAL MEDIA PLATFORM JADITAU.ED
dc.typeTugas Akhir
dc.subject.keywordContent Productionid
dc.subject.keywordVideo Productionid
dc.subject.keywordGrafis Productionid
dc.subject.keywordSocial Mediaid
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201231_626cef93e2694ec48c05ad78de007e6b.pdfCover2.8 MBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201231_f43123790c074612b34e41c5d0fe8ff1.pdf
  Restricted Access
Fulltext894.01 kBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201231_c7d395bf281940688b4b645dbb972160.pdf
  Restricted Access
Lampiran780.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.