Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/159100
Title: Perancangan Company Profile Website Untuk Kategori Skateboard Dan Fingerboard Di Magnum Store Dengan Metode Waterfall
Other Titles: Design of a Company Profile Website For The Skateboard And Fingerboard Categories At Magnum Store Using the Waterfall Method
Authors: Setiawan, Aep
Barus, Irma Rasita Gloria
Rifan, Muhamad Arya
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Di era modern ini, arus informasi yang cepat menuntut para pebisnis untuk mengadopsi metode komunikasi yang efisien. Secara tradisional, perusahaan menggunakan materi cetak seperti brosur dan surat kabar untuk profil perusahaan, tetapi metode ini memerlukan biaya yang tidak sedikit dan sangat memakan waktu. Studi ini mengusulkan pengembangan company profile website sebagai alternatif yang lebih efektif. Company profile website adalah aset berharga yang dapat meningkatkan citra perusahaan dan memfasilitasi kerja sama dengan mitra bisnis serta pelanggan. Dengan menggunakan metode Waterfall, penelitian ini mengembangkan company profile website Magnum Store yang fokus pada kategori Skateboard dan Fingerboard, serta menyajikan visi, misi, dan informasi penting lainnya. Tujuan penelitian ini adalah untuk menghasilkan website profil perusahaan yang dapat menyajikan dan mengelola informasi tentang Magnum Store kategori skateboard dan fingerboard, termasuk visi, misi, dan nilai-nilai perusahaan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa proses pengembangan meliputi analisis kebutuhan, desain, implementasi, pengujian, dan pemeliharaan, serta membantu perusahaan dalam memberikan informasi kepada konsumen dan investor.
In this modern era, the rapid flow of information demands that businesses adopt efficient communication methods. Traditionally, companies used printed materials such as brochures and newspapers for company profiles, but these methods are costly and time-consuming. This study proposes the development of a company profile website as a more effective alternative. A company profile website is a valuable asset that can enhance the company's image and facilitate cooperation with business partners and customers. Using the Waterfall method, this research develops a company profile website for Magnum Store, focusing on the Skateboard and Fingerboard categories, and presenting the company's vision, mission, and other important information. The aim of this study is to produce a company profile website that can present and manage information about Magnum Store, including its vision, mission, and values. The research findings indicate that the development process includes needs analysis, design, implementation, testing, and maintenance, and helps the company provide information to consumers and investors.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/159100
Appears in Collections:UT - Software Engineering Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0303201011_a56bf361d37b4c51819bc21278efc4d1.pdfCover1.52 MBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0303201011_683c449d208d485da66586d4661e67cf.pdf
  Restricted Access
Fulltext5.53 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0303201011_e0033477030945ba80183194fea588b3.pdf
  Restricted Access
Lampiran2.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.