Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/157921
Title: Penyutradaraan Kreatif dalam Produksi Video Iklan Digital Mitra Finpay PT Finnet Indonesia
Other Titles: Creative Direction in Digital Advertising Video Production for Mitra Finpay PT Finnet Indonesia
Authors: Bachtiar, Willy
Ulya, Enden Darjatul
MAHARANI, DIANDRA AVIESKA
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: PT Finnet Indonesia atau lebih dikenal dengan Finnet merupakan anak perusahaan PT Telkom Indonesia dan bergerak di bidang layanan solusi teknologi finansial. Salah satu produk yang diluncurkan oleh Finnet yaitu Mitra Finpay. Mitra Finpay saat ini belum cukup mencapai kesadaran merek (brand awareness) yang dituju oleh PT Finnet Indonesia karena terbilang masih baru. Oleh sebab itu, pemasaran Mitra Finpay masih harus dilakukan salah satunya dengan mengemas berbagai informasi mengenai Mitra Finpay seperti keunggulan dan manfaat dalam bentuk iklan komersial yang berbentuk iklan digital. Terdapat dua tujuan dari proyek akhir ini, yaitu untuk melakukan analisis mengenai alur penyutradaraan kreatif dalam pembuatan video iklan digital Mitra Finpay di PT Finnet Indonesia dan untuk menerapkan model periklanan AISAS pada penyutradaraan kreatif dalam produksi video iklan digital Mitra Finpay PT Finnet Indonesia. Sebagai seorang sutradara, penulis berperan pada tiap tahapan proses produksi video iklan ini yang mencakup riset, brainstorming dan pembuatan konsep, pembuatan storyboard, proses pengambilan gambar serta penyuntingan kumpulan footage
PT Finnet Indonesia, or more commonly known as Finnet, is a subsidiary of PT Telkom Indonesia and operates in the field of financial technology solutions. One of the products launched by Finnet is Mitra Finpay. Currently, Mitra Finpay has not yet achieved the brand awareness target set by PT Finnet Indonesia as it is still relatively new. Therefore, the marketing of Mitra Finpay needs to be carried out, among other things, by packaging various information about Mitra Finpay, such as its advantages and benefits, into digital advertising. This final project has two objectives: to analyze the creative directing flow in the production of Mitra Finpay's digital advertisement video at PT Finnet Indonesia, and to apply the AISAS advertising model to the creative directing in the production of the digital advertisement video for Mitra Finpay at PT Finnet Indonesia. As a director, the author plays a role in each stage of the video production process, including research, brainstorming and concept creation, storyboard development, shooting, and editing the collected footage
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/157921
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201040_3720d3b4d6c644b49d6c2a693211ba0f.pdfCover569.39 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201040_8411e98d0b5b49d6bf619fee3c4ecd47.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.22 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201040_7028e74cbe1c42b5998850c2ed025dc2.pdf
  Restricted Access
Lampiran450.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.