Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/157356
Title: Implementasi Teknik Videografi dalam Pembuatan Video Iklan Digital PT Finnet Indonesia
Other Titles: Implementation of Videography Technique in Making Digital Advertising Video of PT Finnet Indonesia
Authors: Pranata, Rici Tri Harpin
Syehranza, Almazar
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Proyek ini memiliki tantangan dalam membuat sebuah iklan yang dapat menarik minat penonton tapi tetap relevan dengan perkembangan jaman sesuai dengan apa yang ditawarkan produk dari PT Finnet Indonesia. Media audio visual dapat dikatakan sebagai media komunikasi yang sangat baik dikarenakan penggunaan unsur gambar dan suara dapat memberikan pemahaman dan informasi dengan lebih mudah. Video iklan digital sendiri merupakan salah satu contoh dari media audio visual yang digunakan untuk menyampaikan informasi kepada banyak orang secara online. Pemilihan video iklan digital dalam proyek ini dikarenakan video memiliki kemampuan narasi yang sangat kuat. Metode pada proyek akhir ini menggunakan tiga tahapan berupa pra produksi, produksi, dan pasca produksi. Hasil proyek akhir ini menunjukan bahwa alur komunikasi yang digunakan berupa komunikasi horizontal yang informasinya disebarkan secara merata. Teknik videografi yang digunakan antara lain type shot, composition, angle, dan pergerakan kamera. Teknik ini mempermudah dalam menghasilkan video iklan digital yang memadukan unsur story telling dan soft selling pada video yang dibuat.
This project has a challenge in creating an advertisement that can attract the audience's interest but still relevant to the times in accordance with what the products of PT Finnet Indonesia offer. Audio visual media can be said as a very good communication media because the use of images and sound elements can provide understanding and information more easily. Digital advertising video itself is one example of audio visual media used to convey information to many people online. The selection of digital advertising videos in this project is because videos have a very strong narrative ability. The method in this final project uses three simple stages of pre-production, production, and post-production. The results of this final project show that the flow of communication used is horizontal communication where the information is spread evenly. The videography techniques used include shot type, composition, angle, and camera movement. These techniques make it easier to produce digital advertising videos that combine story telling and soft selling elements in the videos created.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/157356
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201250_1ed817678ac84df88dce4d0036ef6a82.pdfCover326.65 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201250_2a2a0dbf590d4b42b3e231d7babee3d9.pdf
  Restricted Access
Fulltext1.98 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201250_97f173e3168f4c789a3160fa080d941b.pdf
  Restricted Access
Lampiran1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.