Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155186
Title: Penerapan Teknik Informatif dalam Proses Produksi Video Podcast MATRIKS di Bank Muamalat Indonesia
Other Titles: Application of Informative Techniques in Video Podcast MATRIKS Production at Bank Muamalat Indonesia
Authors: Bachtiar, Willy
Kirana, Anissa Puspa
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Bank Muamalat adalah Bank yang menerapkan sistem syariah islami dalam operasionalnya. Bank Muamalat memiliki program yakni Muamalat Internship Program to Muamalat Associate Program, dimana banyak para pencari kerja yang berminat untuk mengikuti program ini. Berdasarkan arsip data perusahaan yang diperoleh, total pelamar berjumlah kurang lebih 9000 pelamar pada tahun 2023. Tujuan dari pelaksanaan proyek akhir ini adalah memberi pemahaman dan informasi yang lebih lengkap kepada para audiens dan juga meningkatkan visibilitas perusahaan. Data yang diperoleh berasal dari data primer dan data sekunder. Peran seorang produser dalam proses produksi terdiri dari tiga tahap yakni pra produksi, produksi, dan pasca produksi. Tahapan pra produksi terdiri dari kegiatan perencanaan dan persiapan, tahapan produksi terdiri dari persiapan rekaman dan proses rekaman, dan tahap pasca produksi terdiri dari kegiatan editing, revisi, dan publikasi. Teknik penyampaian informasi yang diterapkan oleh produser dalam produksi video podcast antara lain adalah, membuat question box pada instagram, membuat poster, membagi video podcast ke dalam tiga episode, dan membuat teaser video podcast.
Bank Muamalat is a bank that applies the Islamic syariah system in it’s operations. Bank Muamalat has a program called Muamalat Internship Program to Muamalat Associate Program, where many job seekers are interested in taking part in the program. Based on the company data archives obtained, the total number of applicants will be approximately 9000 applicants in 2023. The aim of implementing this final project is to provide a more complete understanding and information to the audience and also increase the company's visibility. The data obtained comes from primary data and secondary data. The role of a producer in the production process consists of three stages, namely pre-production, production and postproduction. The pre-production stage consists of planning and preparation activities, the production stage consists of recording preparation and the recording process, and the post-production stage consists of editing, revision and publication activities. Techniques for conveying information applied by producers in video podcast production include, creating a question box on Instagram, creating a poster, dividing the video podcast into three episodes, and creating a video podcast teaser.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155186
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201035_2042142a0dcb46249028e0eb25a13bfc.pdfCover3.36 MBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201035_943040227564447aa414c609e5412ef5.pdf
  Restricted Access
Fulltext691.18 kBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201035_150490b9c2a64239811dac21b4d9ab65.pdf
  Restricted Access
Lampiran1.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.