Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155172
Title: Implementasi Teknik Sinematografi dalam Proses Produksi Iklan di Agro Eduwisata Organik Mulyaharja
Other Titles: Implemention Of Cinematography Techniques in The Advertising Production Process at Mulyaharja Organic Agro Edutourism
Authors: Pambudy, Rachmat
Ulya, Enden Darjatul
Putra, Muhammad Rifqi Dwikurnia
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Agro Eduwisata Organik Mulyaharja merupakan lokasi desa wisata yang memanfaatkan area persawahan sebagai bahan edukasi dan wisata untuk masyarakat. Agro Eduwisata Organik Mulyaharja memanfaatkan media sosial Instagram untuk menyampaikan informasi untuk berbagai pelayanannya. Konten yang menarik dibutuhkan agar informasi yang disampaikan melalui media sosial Instagram dapat tersampaikan sesuai dengan target yang dituju. Proyek akhir ini berfokus pada peran seorang videografer dan produksi video iklan dengan implementasi teknik sinematografi. Tahap produksi video iklan ini menerapkan berbagai teknik sinematografi yaitu type of shot, shot angles, composition, dan camera movement. Video iklan yang dibuat ini berdurasi 4 menit 36 detik dengan rasio 9:16 dengan format MP4, bertujuan untuk menjadi iklan media sosial Instagram Agro Eduwisata Organik Mulyaharja.
Mulyaharja Organic Agro Edutourism is a tourist village location that uses rice fields as educational and tourism material for the community. Mulyaharja Organic Agro Edutourism uses social media Instagram to convey information for its various services. Interesting conten is needed so that the information conveyed via Instagram social media can be conveyed according to the intended target. This final project focuses on the role of a videographer and the production of advertising videos with the implementation of cinematography techniques. This advertising video production stage applies various cinematography techniques, namely the type of shot, shot angles, composition, and camera movement. This advertising video has a duration of 4 minutes 36 seconds with a ratio 0f 9:16 in MP4 format, with the aim of being a social media advertisement for the Mulyaharja Organic Agro Edutourism Instagram social media.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155172
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201210_7dfcf78c517a4bd08b4aa3546a4d8858.pdfCover383.57 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201210_049ecb557e0149d8a06b4c5e43a9f662.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.74 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201210_42f0d5188b104569adff66e560b6f152.pdf
  Restricted Access
Lampiran552.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.