Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/153823
Title: Pengembangan Produk Iced Coffee Coconut Water (Coco viridis) dengan Aloe Vera (Aloe barbadensis Miller)
Other Titles: Product Development of Iced Coffee Coconut Water (Coco viridis) with Aloe Vera (Aloe barbadensis Miller)
Authors: Nuraeni, Ani
SUYU, MUTIARA ANNISA
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Kopi adalah tumbuhan yang berbuah kecil. Biji kopi diproses menjadi bubuk kemudian di olah menjadi minuman. Kopi americano merupakan espresso yang ditambahkan air panas. Kelapa merupakan tanaman serbaguna karena hampir semua bagian air kelapa dapat dimanfaatkan. Lidah buaya merupakan tanaman yang dapat tumbuh dengan mudah di daerah tropis dengan lahan berpasir dan sedikit air serta memiliki pertumbuhan yang mudah dan cepat. Modifikasi pada minuman kopi adalah proses mengubah atau menambahkan bahan-bahan tambahan ke dalam minuman kopi untuk memberikan variasi rasa, aroma, atau nilai tambah lainnya. Tujuan dilakukan penelitian ini adalah mengkaji manfaat dan membuat produk minuman, menghitung kandungan gizi, mengkaji daya terima konsumen dan analisis biaya produk. Berdasarkan hasil pengujian organoleptik Formula 2 banyak disukai oleh konsumen dari warna dan rasa karena memiliki rasa yang segar & asam dan memiliki warna yang lebih menarik. Uji kesukaan pada aroma Formula 1 lebih banyak menyukai dibanding Formula 2 karena pada Formula 1 menggunakan air kelapa sebanyak 100 ml menghasilkan rasa yang asam dan aroma kopi yang strong.
Coffee is a plant that bears small fruits. Coffee beans are processed into powder and then made into drinks. Americano coffee is an espresso added with hot water. Coconut is a versatile plant because almost all parts of coconut water can be utilized. Aloe vera is a plant that can easily grow in tropical areas with sandy soil and little water and has easy and fast growth. Modification in coffee drinks is the process of changing or adding additional ingredients to coffee drinks to provide variations in taste, aroma, or other added value. The purpose of this research is to study the benefits and create beverage products, calculate nutritional content, assess consumer acceptance, and analyze product costs. Based on organoleptic testing results, Formula 2 is preferred by consumers for its taste and color because it has a fresh
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/153823
Appears in Collections:UT - Management of Food Service and Nutrition

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0306201057_888a6a37444c4c698908e0845b884e23.pdfCover704.69 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0306201057_b1376dfc5e5a44828d89cf31a8249f8c.pdf
  Restricted Access
Fulltext1.5 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0306201057_a1bb90154fa145a79c5bff34e795e0c8.pdf
  Restricted Access
Lampiran1.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.