Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/153729
Title: Penyutradaraan Video Iklan Beras Fortivit sebagai Media Promosi di Perum BULOG
Other Titles: Directing Video Advertisement for Fortivit Rice as Promotion Media at Perum BULOG
Authors: Priatna, Wahyu Budi
Seruni, Vanesa Mutiara
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Media sosial instagram membantu perusahaan melakukan aktivitas periklanan untuk menyampaikan informasi mengenai produk perusahaan. Periklanan merupakan salah satu bentuk promosi perusahaan yang dapat menjangkau konsumen. Promosi menjadi suatu cara perusahaan berkomunikasi melalui pesan yang dapat merangsang minat dan berakhir pada tindakan pembelian. Salah satu perusahaan yang menggunakan iklan untuk mempromosikan produknya adalah Perum BULOG. Perum BULOG merupakan badan usaha milik negara yang bergerak di bidang logistik pangan. Beras Fortivit merupakan beras khusus bervitamin yang dikeluarkan oleh Perum BULOG yang memiliki berbagai kandungan nutrisi dan manfaat. Masyarakat perlu mengetahui manfaat beras Fortivit melalui kegiatan promosi berupa iklan. Pembuatan iklan memerlukan proses kreatif meliputi ide dasar, pengembangan dan eksekusi. Sutradara bertanggung jawab dalam mengubah naskah ke dalam bentuk penggambarkan dan menjadi video iklan. Proses pembuatan video iklan disebut dengan manajemen produksi yang terbagi dalam tiga tahap yaitu pra produksi, produksi, dan pasca produksi. Sutradara dalam menciptakan sebuah iklan harus mampu menambah kesan dramatis dan memperkuat karakter pemain, serta bertanggung jawab atas nilai sinematografi yang baik. Nilai sinematografi dapat dikatakan baik ketika mampu mengatur kesinambungan cerita dalam penyampaian pesan sebuah iklan atau yang biasa disebut dengan kontinuitas.
The social media instagram helps companies carry out advertising activities to convey information about company products. Advertising is a form of company promotion that can reach consumers. Promotion is a way for companies to communicate through messages that can stimulate interest and end in purchasing action. One company that uses advertising to promote its products is Perum BULOG. Perum BULOG is a state-owned company that operates in the food logistics sector. Fortivit Rice is a special rice containing vitamins released by Perum BULOG which has various nutritional content and benefits. The public needs to know the benefits of Fortivit rice through promotional activities in the form of advertising. Making advertisements requires a creative process including basic ideas, development and execution. The director is responsible for changing the script into a graphic form and into an advertising video. The process of making advertising videos is called production management which is divided into three stages, namely pre-production, production and post-production. When creating an advertisement, a director must be able to add a dramatic impression and strengthen the characters of the players, and be responsible for the value of good cinematography. The value of cinematography can be said to be good when it is able to regulate the continuity of the story in conveying the message of an advertisement or what is usually called continuity.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/153729
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201145_47066333383947e2976dbb708618ca2f.pdfCover517.53 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201145_c185a5aee5e04434bdddcb628d3f784f.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.96 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201145_135079ebad8442bda64e1205fa347f03.pdf
  Restricted Access
Lampiran815.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.