Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/136376
Title: Perancangan Strategi Perkembangan Bisnis CV Valoetama Chemerlang
Other Titles: Designing Business Development Strategy of CV Valoetama Chemerlang
Authors: Retnaningsih
Nuraisyah, Ani
Mumtaz, Valerie Elmira
Issue Date: 17-Jan-2024
Publisher: IPB University
Abstract: CV Valoetama Chemerlang adalah perusahaan distributor yang memperdagangkan zat warna dan pigmen kimia. Perusahaan masih belum optimal dalam pengembangan bisnisnya, sehingga membutuhkan peracangan strategi bisnis yang tepat. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi faktor internal dan eksternal, merancang strategi, dan menentukan prioritas strategi pengembangan bisnis. Metode yang digunakan adalah matriks IFE, EFE, IE, SWOT, dan QSPM. Hasil analisis menunjukkan kekuatan utama perusahaan adalah memiliki pemasok kunci dengan kelemahan utama adalah pemasaran yang belum optimal. Peluang utama yang dimiliki adalah tidak ada produk substitusi dengan ancaman utama adalah jaringan distribusi pemasaran pesaing yang lebih luas. Matriks IE menunjukkan perusahaan untuk melakukan strategi penetrasi pasar dan pengembangan produk. Berdasarkan matriks SWOT dan QSPM dihasilkan prioritas strategi yang dapat dilakukan adalah memperluas jangakauan pemasaran produk untuk meningkatkan volume penjualan, memperluas katalog dan indeks warna produk, dan meningkatan loyalitas konsumen.
CV Valoetama Chemerlang is a distribution company that trades in chemical dyes and pigments. The company is still not optimal in its business development, so it requires the formulation of the business strategy. This research aims to identify internal and external factors, design strategies, and determine the priorities for business development strategies. The methods used are the IFE, EFE, IE, SWOT, and QSPM matrices. The analysis results indicate that the company's main strength is having key suppliers, with the main weakness being suboptimal marketing. The primary opportunities include the absence of substitute products, while the main threat is the broader marketing distribution network of competitors. The IE matrix suggests that the company should pursue market penetration and product development strategies. ased on the SWOT matrix and QSPM, the prioritized strategies include expanding the product marketing reach to increase sales volume, expanding the product catalog and color index, and enhancing customer loyalty.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/136376
Appears in Collections:UT - Business

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Valerie Elmira Mumtaz_K14180013 Cover, Daftar isi, abstrak dll.pdf
  Restricted Access
Cover1 MBAdobe PDFView/Open
Valerie Elmira Mumtaz_K14180013 Skripsi.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.