Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/113298
Title: Kepuasan Konsumen Rumah Makan Karunia Kecamatan Mustika Jaya Kota Bekasi.
Other Titles: Consumer Satisfaction of Rumah Makan Karunia Restaurant in Mustika Jaya District Bekasi City
Authors: Purwono, Joko
Sarianti, Tintin
Miftahudin, Fiqrizal Dzakwan
Issue Date: 2022
Publisher: IPB University
Abstract: Rumah Makan Karunia Kecamatan Mustika Jaya Kota Bekasi merupakan rumah makan yang telah berdiri selama 17 tahun yang menawarkan berbagai macam menu khas Kota Lamongan. Pihak rumah makan berkomitmen untuk mempertahankan cita rasanya yang khas bagi konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi karakteristik konsumen, proses pengambilan keputusan pembelian konsumen, menganalisis tingkat kepuasan konsumen serta menganalisis kinerja atribut yang memengaruhi kepuasan konsumen. Metode yang digunakan adalah analisis deskriptif, Diskonfirmasi Harapan dan Expectation Performance Analysis (EPA). Berdasarkan hasil penelitian dapat diketahui bahwa hasil analisis dengan metode Diskonfirmasi Harapan, nilai indeks kepuasan konsumen Rumah Makan Karunia yaitu sebesar 1.06 yang menunjukkan bahwa secara keseluruhan konsumen merasa puas (Positive Disconfirmation). Hasil Expectation Performance Analysis (EPA) menunjukkan bahwa atribut keragaman pilihan makanan serta minuman dan tersedianya tampilan menu hidangan rumah makan beserta daftar harganya merupakan prioritas utama dalam perbaikan kinerja untuk meningkatkan kepuasan konsumen.
Rumah Makan Karunia Mustika Jaya District, Bekasi City is a restaurant that has been established for 17 years that offers a variety of typical Lamongan City menus. This restaurant always committed to maintaining its unique taste for consumers. This study aims to identify the characteristics of consumer, processes of consumer purchasing decisions, analyze the level of consumer satisfaction and analyze the performance of attributes that affect consumer satisfaction. The method used is descriptive analysis, disconfirmation of expectation and Expectation Performance Analysis (EPA). Based on the results of the analysis using the Disconfirmation of Expectation method, the consumer satisfaction index value of Rumah Makan Karunia is 1.06 which indicates that overall consumers are satisfied (Positive Disconfirmation). Expectation Performance Analysis (IPA) showed that attributes of the diversity of food and beverage choices and the availability of restaurant menu displays along with their price lists are top priorities in improving performance to increase customer satisfaction.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/113298
Appears in Collections:UT - Agribusiness

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover, Lembar Pengesahan, Prakata, Daftar Isi.pdf
  Restricted Access
Cover371.52 kBAdobe PDFView/Open
H34180044_Fiqrizal Dzakwan Miftahudin.pdf
  Restricted Access
Fullteks742.15 kBAdobe PDFView/Open
Lampiran.pdf
  Restricted Access
Lampiran440.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.