Show simple item record

dc.contributor.authorWardhani, Widya
dc.contributor.authorSumarwan, Ujang
dc.contributor.authorYuliati, Lilik Noor
dc.date.accessioned2015-09-09T02:40:49Z
dc.date.available2015-09-09T02:40:49Z
dc.date.issued2015-04
dc.identifier.issn2088-9372
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/76246
dc.description.abstractThe purposes of this study are: 7) to identify foctors that influence consumer perceptions on green product purchase decisions; 2) to identify factors affecting consumer preferences of green product purchose decision; 3) to analyze the influence of consumer perceptions and preferences of green product purchase decision. Data obtoined from 757 respondents were divided into two groups, and the respondents ore resident and non-resident of Puri Botonicol Residence. In this study, o model with j0 indicators (27 exogenous indicotors, 3 endogenous indicotors) was developed. Data were then analyzed using Partial Leost Square Analysis with SmortPLS progrom. lt was found that products, focilities, developer images, pdyment methods and environmentol have a significant influence on consumer's purchase decision, but other voriobles such as prices, promotion, and social factor do not hove significant influence on consumer's purchose decision.en
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini adalah: 1) Mengidentifikasi faktor-faktor yang mempengaruhi persepsi konsumen terhadap keputusan pembelian green producf hunian; 2) Mengidentifikasi faktor-faktor yang mempengaruhi preferensi konsumen keputusan pembelian green product hunian; 3) Menganalisis pengaruh persepsi konsumen dan preferensi keputusan pembelian green product hunian. Data yang diperoleh dari 151 responden dibagi menjadi dua kelompok yaitu kelompok penghuni dan kelompok non penghuni. Dalam penelitian ini, dikembangkan model dengan 30 indikator (27 indikator eksogen, 3 indikator endogen). Data dianalisis dengan Analisis Partial Least Square menggunakan program SmartPLS. Kesimpulan dari penelitian ini adalah variabel produk, fasilitas, citra pengembang, metode pembayaran dan lingkungan memiliki pengaruh yang signifikan terhadap keputusan pembelian green product hunian, sementara variabel harga, promosi, dan faktor sosial tidak berpengaruh secara signifikan.en
dc.language.isoid
dc.publisherJURNAL MANAJEMEN DAN ORGANISASI, Departemen Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Manajemen, Institut Pertanian Bogor
dc.relation.ispartofseriesVI;1
dc.subject.ddcJurnal Manajemen dan Organisasien
dc.subject.ddcconsumer perceptionsen
dc.subject.ddcconsumer preferencesen
dc.subject.ddcgreen producten
dc.subject.ddcpurchase decisionen
dc.subject.ddckeputusan pembelianen
dc.subject.ddcpartial least squareen
dc.subject.ddcproduk ramah lingkunganen
dc.subject.ddcpreferensi konsumenen
dc.subject.ddcpersepsi konsumenen
dc.titlePengaruh Persepsi dan Preferensi Konsumen terhadap Keputusan Pembelian Hunian Green Producten
dc.typeArticleen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record