Browsing Family and Consumer Sciences by Title
Now showing items 99-118 of 201
-
Market Networks of Women for Indigenous Vegetables in The Village of Hambaro, Nanggung Subdistrict, West Java
(2009)This study was aimed to understand how gendered networks and coalitions affect the ability of groups to access and control natural resources and to access appropriate markets and capture value for their agricultural products. ... -
Menuju Gerakan Kelautan
(2003)Ibarat tikus mati kelaparan di lumbung padi. Itulah refleksi ironi pembangunan kita, yakni bahwa kemiskinan nelayan masih terjadi di tengah kelimpahan sumberdaya laut. Siapa yang salah? Apakah nelayan yang salah karena ... -
Modal sosial, strategi koping ekonomi, dan kesejahteraan objektif keluarga dengan perempuan sebagai kepala keluarga
(2014)HURRIYYATUN KABBARO. Modal Sosial, Strategi Koping Ekonomi, dan Kesejahteraan Objektif Keluarga dengan Perempuan sebagai Kepala Keluarga. Dibimbing oleh HARTOYO dan LILIK NOOR YULIATI. Jumlah perempuan kepala keluarga ... -
Model Daya Dukun Ekologi "Ecological Footprint" Pengembangan Pulau wetar
(2007)Ecological footprint concept has developed at foreign country for valuation of carrying capacity a region. But there, no many institution apply these approach to developing their activities to set a management plan. ... -
Modelling Consumer Empowerment Level
(2013-10)This study aimed to analyze the effect of socioeconomic characteristics, consumer reference group, and the intensity of having consumer education on consumer empowerment among the residents of urban and rural area in Bogor. ... -
Modelling Consumer Empowerment Level
(2013) -
Nilai anak dan perilaku investasi orangtua terhadap anak usia prasekolah di Desa dan Kota
(2014)MARDIANA. Nilai Anak dan Perilaku Investasi Orangtua terhadap Anak Usia Prasekolah di Desa dan Kota. Dibimbing oleh HARTOYO. Pengembangan kualitas SDM ditentukan oleh kualitas anak sebagai sumber investasi masa depan. ...