Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/64765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPambudy, Rahmat
dc.contributor.authorFathia, Qisthy Nur
dc.date.accessioned2013-07-19T01:58:59Z
dc.date.available2013-07-19T01:58:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/64765
dc.description.abstractAgribusiness Microfinance Institution (LKM-A) is a formal non-bank institution among agricultural community. Nowadays, the main problems that faced by agricultural community is capital. LKM-A Berkah, as one of the institutional and using sharia system in their loan activities that comes between difficulties is expected to be a source of capital to help small economic communities, especially in agricultural communities. The aim of this research is to find out characteristic of customer who did loan activities in LKM-A Berkah, and to determine whole performance of LKM-A Berkah through financial ratio and customer satisfaction. Customer’s characteristic of LKM-A Berkah majority are woman, aged over 40 years old, last education is elementary school, and working as a merchant. Calculation’s result for financial ratio of LKM-A Berkah is fine for small financial institution. Levels of customer satisfaction in LKM-A Berkah refers into highly satisfied category with 81,82% of Customer Satisfaction Index (CSI).en
dc.description.abstractLembaga Keuangan Mikro Agribisnis (LKM-A) merupakan lembaga keuangan formal non-bank yang berada diantara masyarakat pertanian. LKM-A Berkah sebagai salah satu LKM-A dan menggunakan sistem ekonomi Islam (syariah), hadir sebagai sumber ekonomi dan permodalan bagi masyarakat ekonomi menengah kebawah yang bekerja di bidang pertanian. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui karakteristik nasabah yang melakukan kegiatan simpan pinjam di LKM-A Berkah, serta kinerja LKM-A melalui rasio keuangan dan kepuasan pelayanan terhadap nasabah. Karakteristik dari nasabah LKM-A Berkah yaitu mayoritas perempuan berusia lebih dari 40 tahun, sudah menikahm berpendidikan terkahir sekolah dasar, dan bekerja sebagai pedagang. Hasil perhitungan rasio keuangan LKM-A Berkah tergolong baik untuk sebuah lembaga keuangan di pedesaan. Tingkat kepuasan dari para nasabah termasuk dalam kategori sangat puas dengan indeks kepuasan konsumen sebesar 81.82%.
dc.subjectBogor Agricultural University (IPB)en
dc.subjectfinancial ratioen
dc.subjectSharia Agribusiness Microfinance Institution (LKM-A)en
dc.subjectCustomer Satisfaction Indexen
dc.titleAnalisis Kinerja Keuangan dan Kepuasan Nasabah Lembaga Keuangan Mikro Agribisnis Berbasis Syariah (Studi Kasus: LKM-A Berkah Desa Laladon Kecamatan Ciomas Kabupaten Bogor)en
Appears in Collections:UT - Agribusiness

Files in This Item:
File SizeFormat 
H13qnf.pdf
  Restricted Access
1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.