Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/64735
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAtmakusuma, Juniar
dc.contributor.authorYudhana, Iqbal
dc.date.accessioned2013-07-18T03:36:32Z
dc.date.available2013-07-18T03:36:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/64735
dc.description.abstractSoybean is one of the agricultural products of high nutritional value as a source of calories and protein consumed. One derivative product is a soy sauce or ketchup. One of the industry that produce soy sauce is CV Maja Menjangan. CV Maja Menjangan are producing soy sauce since 1940. CV Maja Menjangan is facing some problems, one of the problems are decline in sales. The purpose of this study is identification internal and external factor of the company, formulating strategic alternatives, and recommends a more strategic priorities. The analysis tools are a matrix IFE, EFE matrix, IE matrix, SWOT matrix, and matrix QSP. IFE matrix produced eight strengths and eight weaknesses. EFE matrix produced six opportunities and three threats. IE matrix indicates that CV Maja Menjangan is in quadrant IV, this position is described as grow and build positions. SWOT matrix produces seven alternative strategic. QSP based matrix give priority for seven alternative strategic, the best strategy is to develop R & D priorities, marketing research, and the official website.en
dc.description.abstractKedelai merupakan salah satu produk pertanian yang bernilai gizi tinggi sebagai sumber kalori dan protein. Salah satu produk turunan dari kecap. Salah satu industri yang memproduksi kecap Maja Menjangan CV. CV Maja Menjangan memproduksi kecap sejak tahun 1940. CV Maja Menjangan sedang menghadapi beberapa masalah, penurunan penjualan. Tujuan dari penelitian ini adalah identifikasi lingkungan internal dan eksternal perusahaan, merumuskan alternatif strategi, dan merekomendasikan prioritas yang lebih strategis. Alat analisis yang cocok untuk tujuan adalah matriks IFE, matriks EFE, matriks IE, matriks SWOT, dan matriks QSP. Matriks IFE menghasilkan delapan kekuatan dan kelemahan delapan. EFE matrix menghasilkan enam peluang dan tiga ancaman. Matrik IE menunjukkan bahwa CV Maja Menjangan berada pada kuadran IV, posisi ini digambarkan sebagai tumbuh dan membangun posisi. Strategi alternatif dalam tujuh strategis matriks SWOT. QSP berbasis matriks, strategi terbaik adalah untuk mengembangkan litbang, riset pemasaran, dan situs.
dc.subjectBogor Agricultural University (IPB)en
dc.subjectQSP matriksen
dc.subjectSWOT matrixen
dc.subjectIE matrixen
dc.subjectIFE and EFE matrixen
dc.subjectCV Maja Menjanganen
dc.subjectBusiness Development Strategyen
dc.titleStrategi Pengembangan Usaha Kecap CV Maja Menjangan, Majalengka, Jawa Baraten
Appears in Collections:UT - Agribusiness

Files in This Item:
File SizeFormat 
H13iyu1.pdf
  Restricted Access
1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.