Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158798
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBantacut, Tajuddin-
dc.contributor.authorSyarifa, Lulu-
dc.date.accessioned2024-09-24T06:35:48Z-
dc.date.available2024-09-24T06:35:48Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158798-
dc.description.abstractMRMP BULOG Sragen menghadapi beberapa kendala, seperti fluktuasi harga bahan baku, pasar yang terbatas, dan penjualan beras siap konsumsi yang rendah karena persaingan yang ketat. Oleh karena itu, diperlukan langkah-langkah untuk merancang strategi branding yang lebih efektif di MRMP BULOG Sragen agar pemasaran produk dapat berjalan optimal dan mencapai target yang diinginkan. Proyek desain utama (Produta) ini dilaksanakan dengan tujuan untuk mengetahui strategi dan hambatan branding yang sedang berjalan di MRMP BULOG Sragen, menyusun alternatif brand dan strategi branding yang tepat untuk diterapkan di MRMP BULOG Sragen dengan pendekatan STP dan value proposition canvas, serta mengembangkan desain kemasan produk merek MRMP BULOG Sragen dengan bantuan skala Likert. Hasil analisis STP untuk produk yang akan dikembangkan MRMP Sragen adalah ibu rumah tangga yang tinggal di Jabodetabek. MRMP BULOG Sragen dapat memperkuat daya saingnya dengan fokus pada pemenuhan kebutuhan pelanggan.-
dc.description.abstractMRMP BULOG Sragen faces several challenges, such as fluctuations in raw material prices, limited market segmentation, and low sales of ready-to-consume rice due to intense competition. Therefore, it is necessary to design more effective branding strategies for MRMP BULOG Sragen to optimize product marketing and achieve the desired targets. The main design project (Produta) is carried out with the aim of understanding the current branding strategies and obstacles at MRMP BULOG Sragen, developing appropriate brand alternatives and branding strategies to be implemented at MRMP BULOG Sragen using the STP approach and value proposition canvas, and creating product packaging designs for the MRMP BULOG Sragen brand with the help of a Likert scale. The STP analysis results for the product to be developed by MRMP Sragen target housewives living in the Jabodetabek area. MRMP BULOG Sragen can strengthen its competitiveness by focusing on meeting customer needs.-
dc.description.sponsorshipnull-
dc.language.isoid-
dc.publisherIPB Universityid
dc.titleRancangan Strategi Branding di MRMP (Modern Rice Milling Plant) Bulog Sragenid
dc.title.alternativeBranding Strategy Design at MRMP (Modern Rice Milling Plant) Bulog Sragen-
dc.typeSkripsi-
dc.subject.keywordbrandingid
dc.subject.keywordpackaging designid
dc.subject.keywordstpid
dc.subject.keywordValue Proposition Canvasid
Appears in Collections:UT - Agroindustrial Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_F3401201087_4c759ba8ada048f68ad42f8b57578ff4.pdfCover690.42 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_F3401201087_0d300e927eb2491caf3a8397978236b2.pdf
  Restricted Access
Fulltext1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.