Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158418
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAstuti, Vivien Febri-
dc.contributor.advisorMulyawaty, Siska-
dc.contributor.authorAqdiyasyah, Ghaitsa Anes-
dc.date.accessioned2024-08-24T01:06:34Z-
dc.date.available2024-08-24T01:06:34Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158418-
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk menjelaskan perbandingan pelayanan langsung dan digital di SPKT Polresta Bogor Kota dalam meningkatkan efektivitas komunikasi publik. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah Kualitatif komparatif dengan teknik analisis deskrifptif. Teknik pengumpulan data pada laporan akhir ini yakni partisipasi aktif, observasi, wawancara dan studi pustaka dengan subjek proyek atau informan adalah anggota kepolisian regu tiga yang bertugas di divisi SPKT Polresta Bogor Kota. Penelitian ini membandingkan unsur-unsur komunikasi pelayanan publik langsung dan digital, guna meningkatkan efektivitas komunikasi publik di SPKT Polresta Bogor Kota. Hasil penelitian diharapkan dapat memberikan rekomendasi untuk optimalisasi pelayanan publik di SPKT Polresta Bogor Kota, dengan memanfaatkan kelebihan dari masing-masing unsur-unsur komunikasi untuk mencapai komunikasi yang lebih efektif dan responsif terhadap kebutuhan masyarakat.-
dc.description.abstractThis study aims to explain the comparison of direct and digital services at the SPKT Polresta Bogor City in improving the effectiveness of public communication. The method used in this study is Qualitative comparative with descriptive analysis techniques. Data collection techniques in this final report are active participation, observation, interviews and literature studies with the subject of the project or informant being a member of the police squad three who is on duty in the SPKT Polresta Bogor City division. This study compares the elements of direct and digital public service communication, in order to improve the effectiveness of public communication at the SPKT Polresta Bogor City. The results of the study are expected to provide recommendations for optimizing public services at the SPKT Polresta Bogor City, by utilizing the advantages of each elements of communication to achieve more effective and responsive communication to community needs.-
dc.description.sponsorshipnull-
dc.language.isoid-
dc.publisherIPB Universityid
dc.titlePerbandingan Pelayanan Langsung dan Digital dalam Meningkatkan Efektivitas Komunikasi Publik di SPKT Polresta Bogor Kotaid
dc.title.alternativeComparison of Direct and Digital Services in Increasing the Effectiveness of Public Communication at the SPKT Polresta Bogor Kota-
dc.typeTugas Akhir-
dc.subject.keywordefektivitasid
dc.subject.keywordSPKTid
dc.subject.keywordSIKASEPid
dc.subject.keywordPelayanan Publikid
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J1301201008_fd1280b59e404c9e97910c84844603c6.pdfCover586.76 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J1301201008_11b215e28f6248ffa69738282aced89b.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.89 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J1301201008_b8f08596daa845eca3b4b9f4e5a2ab81.pdf
  Restricted Access
Lampiran646.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.