Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/156994
Title: Strategi City Branding Kota Bogor Melalui Konten Digital Video Profile “Bogor Punya Maskot”
Other Titles: Bogor City Branding Strategy Through Digital Content Video Profile "Bogor Has a Mascot"
Authors: Suwanda, Bayu Suriaatmaja
Noviandini, Ananda Salsa
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: ANANDA SALSA NOVIANDINI. Strategi City Branding Kota Bogor Melalui Konten Digital Video Profile “Bogor Punya Maskot”, Dibimbing oleh BAYU SURIAATMAJA SUWANDA. Pada era digital yang semakin berkembang, strategi city branding menjadi hal yang penting untuk meningkatkan citra dan daya tarik suatu daerah. Strategi City Branding Kota Bogor Melalui Konten Digital Video Profile ”Bogor Punya Maskot”, menyoroti pendekatan yang digunakan dalam proyek akhir ini yang bekerjasama dengan Pemerintah Kota Bogor dalam mempromosikan identitas kota Bogor melalui penggunaan konten digital, khususnya video profil dengan judul "Bogor Punya Maskot". Melalui maskot kota Bogor yang disebut "Si Rubo", pemerintah bertujuan untuk memperkuat identitas kota dan menarik perhatian masyarakat serta pengunjung sehingga dapat meningkatkan sektor ekonomi dan pariwisata di Kota Bogor. Pentingnya strategi city branding dalam konteks digital, peran maskot sebagai simbol kota, serta tujuan dari konten video profil untuk meningkatkan kesadaran dan minat terhadap Kota Bogor sebagai tujuan wisata dan tempat tinggal yang menarik.
ANANDA SALSA NOVIANDINI. Bogor City Branding Strategy Through Digital Content Video Profile "Bogor Has a Mascot". Supervised by BAYU SURIAATMAJA SUWANDA. In the increasingly developing digital era, strategy city branding It is important to improve the image and attractiveness of an area. With the title Strategy City Branding Bogor City Through Digital Content Video Profile "Bogor Has a Mascot", highlights the approach used in this final project in collaboration with the Bogor City Government in promoting the identity of the city of Bogor through the use of digital content, especially a profile video with the title "Bogor Has a Mascot". Through the Bogor city mascot called "Si Rubo", the government aims to strengthen the city's identity and attract the attention of the public and visitors so that it can improve the economic and tourism sectors in Bogor City. The importance of strategy city branding in a digital context, the role of the mascot as a symbol of the city, as well as the aim of the profile video content to increase awareness and interest in the City of Bogor as an attractive tourist destination and place to live.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/156994
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201177_caeb6761b5634bcab8206c6c8b1a0720.pdfCover774.28 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201177_577eb3634f3a48af89ccbe2956e1e20d.pdf
  Restricted Access
Fulltext3.52 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201177_271634417f4643d0ad329fc0d43d864b.pdf
  Restricted Access
Lampiran818.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.