Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155736
Title: Implementasi Theory of Planned Behavior Sebagai Prediktor Niat Beli Produk Camilan Sehat PT Kui Indo Fishskin.
Other Titles: Purchase Intention for Healthy Snack Products PT Kui Indo Fishskin.
Authors: Nurhayati, Popong
Taryana, Asep
Leksono , Ferdian Adi
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: PT Kui Indo Fishskin adalah perusahaan yang bergerak di industri camilan sehat dengan produk unggulan yaitu keripik dari kulit ikan salmon dan dori yang mengandung nilai nutrisi yang tinggi. Untuk meningkatkan niat beli konsumen, PT Kui Indo Fishskin berencana untuk meningkatkan kualitas minyak goreng menggunakan minyak kelapa yang berimplikasi terhadap peningkatan harga. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis kemungkinan niat beli konsumen terhadap produk camilan sehat yang ditingkatkan kualitas bahan bakunya ditinjau dari perspektif konsumen dengan pendekatan Theory of Planned Behavior. Sampel pada penelitian ini berjumlah 200 dan ditentukan dengan metode purposive sampling dan convenience sampling. Pengolahan data dalam penelitian ini menggunakan analisis deskriptif dan analisis regresi logistik biner. Hasil penelitian menunjukkan faktor yang berpengaruh signifikan terhadap niat beli adalah persepsi kontrol perilaku dan kesadaran kesehatan. Selain itu, konsumen yang pernah membeli produk Kui Salmon Skin Chips berpeluang besar berniat membeli produk Kui Salmon Skin Chips dengan minyak kelapa dan harga yang lebih tinggi dibanding dengan calon konsumen.
PT Kui Indo Fishskin is a company operating in the healthy snacks industry, with its flagship products a chips made from salmon and dory skin, which are high in nutritional value. To enhance consumer purchase intentions, PT Kui Indo Fishskin plans to improve the quality of cooking oil, which have implications for higher selling price. This study aims to analyze consumer purchase intention towards improved-quality healthy snack products, focusing on the consumer perspective through the Theory of Planned Behavior approach. The sample size for this research is 200, determined through purposive sampling and convenience sampling. Data processing involves descriptive analysis and binary logistic regression analysis. Research findings that perceived behavioral control and health awareness are the significant factors influences purchase intentions. Additionally, consumers who have previously Kui Salmon Skin Chips are more likely intended to buy Kui Salmon Skin Chips with coconut oil and higher price compared to potential new consumers.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155736
Appears in Collections:UT - Business

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_K1401201139_4ef4265c29d24389a12c3bf455fa3aeb.pdfCover985.15 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_K1401201139_edaeb7f344004412b13cbb02d081e101.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.18 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_K1401201139_51738106ab2249b1a65cbeec9b00306f.pdf
  Restricted Access
Lampiran964.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.