Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155161
Title: Strategi Kameramen dalam Pembuatan Video Promosi di Konservasi Penyu Pangumbahan Ujung Genteng
Other Titles: Cameramen's Strategies in Making Promotional Videos at Pangumbahan Ujung Genteng Turtle Conservation
Authors: Suwanda, Bayu Suriaatmaja
Ernawati, Erna
Supendi, Muhammad Dzikri
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Video promosi yang disajikan dalam bentuk cinematic tentunya bukan tanpa alasan, dengan perkembangan zaman saat ini, beberapa promosi dengan menggunakan video dikemas lebih berbeda dan dapat lebih menarik perhatian penonton. cinematic sendiri merupakan sebuah gaya baru bagi para videografer yang akan menghasilkan konten-konten yang akan dibuat seperti konservasi penyu yang akan dikemas dengan sangat menarik dan pastinya akan membuat sebagian orang ingin berkunjung dan penasaran dengan apa yang ditampilkan dalam bentuk video sinematik.KKK Konservasi penyu yang berada di ujung genteng masih belum sepenuhnya dilirik oleh masyarakat ataupun warganet karena kurangnya wawasan staf disana terhadap promosi melalui media sosial dan belum paham sama sekali dengan teknologi yang sudah mumpuni yang bahkan bisa menyebarkan berita dengan singkat. Konservasi ini tentunya akan menjadi objek wisata yang digemari oleh semua kalangan karena suatu hal yang unik bisa bertemu penyu dan mempelajarinya secara langsung
Promotional videos presented in cinematic form are certainly not without reason, with developments in the current era, several promotions using videos are packaged more differently and can attract more audience attention. Cinematic itself is a new style for videographers who will produce content that will be created, such as turtle conservation, which will be packaged very interestingly and will definitely make some people want to visit and be curious about what is shown in a cinematic video form. The turtle conservation at the end of the roof tiles is still not fully noticed by the public or netizens because the staff there lack insight into promotion via social media and do not understand at all the advanced technology that can even spread news quickly. This conservation will certainly become a tourist attraction that is popular with all groups because it is a unique thing to be able to meet turtles and learn about them directly
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155161
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J1301201074_89cb5fd5579a48949cf2497b2cddf4a4.pdfCover3.49 MBAdobe PDFView/Open
fulltext_J1301201074_ade0a9565e0a49d9b2cf935341c4de9b.pdf
  Restricted Access
Fulltext3.47 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J1301201074_177fbe78cffa44b6902967f563e32f02.pdf
  Restricted Access
Lampiran1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.