Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/154986
Title: Implementasi Taktik Pembuatan Konten Dalam Produksi Konten Tiktok RJL5Horornovel
Other Titles: Implementation of Content Creation Tactics in RJL5Horrornovel Tiktok Content Production
Authors: Suwanda, Bayu Suriaatmaja
Ariyani, Ferra Dwi
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Novel Pengantin Setan merupakan novel kedua karya dari Fajar Aditya dan Ivan Haryo. Rilisnya Novel Pengantin Setan ini memerlukan strategi yang dapat mendukung dari segi penjualan ini, strategi pemasaran yang dilakukan yakni konten digital yang disebarluaskan melalui platform Tiktok RJL5Horornovel yang menjadi wadah baru dalam menghadirkan konsep yang berbeda dari RJL5. Konten dari RJL5Horor ini menampilkan visual yang menarik dengan menampilkan dokumentasi pribadi, animasi yang ditambahkan dengan gaya penulisan yang efektif. Teori yang digunakan dalam penulisan laporan akhir proyek ini menggunakan teori Pendekatan Design Thinking Idea (Pradana & Islam, 2021) yang mencakup lima tahapan yaitu Empati, Penetapan, Ide, Prototipe, dan Uji Coba. Taktik pembuatan konten pada konten digital Tiktok ini terdiri dari beberapa langkah yakni menentukan target audiens, melihat dan pelajari dari kompetitor, menentukan tipe konten, membuat konten yang konsisten, memahami apa yang diinginkan audiens dari channel, meneliti konten yang digemari, optimasi dengan teknik seo, pemilihan tone of voice, memahami waktu untuk post konten dan mengukur performa konten.
The Devil's Bride novel is the second novel by Fajar Aditya and Ivan Haryo. The release of the novel Devil's Bride requires a strategy that can support this sales aspect. The marketing strategy carried out is digital content which is disseminated via the Tiktok RJL5Horrornovel platform, which is a new platform to present a different concept from RJL5. This content from RJL5Horror displays attractive visuals by displaying personal documentation, animation plus an effective writing style. The theory used in writing the final report on this project uses the Design Thinking Idea Approach theory (Pradana & Islam, 2021) which includes five stages, namely Empathy, Determination, Idea, Prototype, and Trial. Content creation tactics for TikTok digital content consist of several steps, namely determining the target audience, watching and learning from competitors, determining the type of content, creating consistent content, understanding what the audience wants from the channel, researching popular content, optimizing with SEO techniques, choosing a tone voice, understanding when to post content and measuring content performance
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/154986
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201169_16b53840a21e4888a548cd5bf519437f.pdfCover4.25 MBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201169_24efa2295c324866ae7c745ec40d6840.pdf
  Restricted Access
Fulltext785.52 kBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201169_12cecc7f96b74d5ca9e4af23d3d5afc6.pdf
  Restricted Access
Lampiran540.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.