Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/154877
Title: Strategi Kreatif Google Ads untuk Meningkatkan Number of Active Account di Aplikasi SPOT by Sucor Sekuritas
Other Titles: Creative Strategy Google Ads to Increase at Application SPOT by Sucor Sekuritas
Authors: Suwanda, Bayu Suriaatmaja
Ernawati, Erna
Athaya, Nazma Nazhifa
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Iklan termasuk bentuk komunikasi yang paling banyak digunakan perusahaan di berbagai bidang. PT Sucor Sekuritas menggunakan media Google Ads yang bertujuan untuk meningkatkan number of active account. Number of active account sendiri merupakan pengguna yang melakukan aktivasi dengan cara mengunduh ataupun registrasi di aplikasi SPOT by Sucor Sekuritas. Tujuan penulisan laporan akhir ini untuk menjelaskan mengenai implementasi strategi kreatif dan implementasi teknik dalam produksi iklan menggunakan media Google Ads untuk meningkatkan number of active account di aplikasi SPOT by Sucor Sekuritas. Data yang diperoleh untuk menyusun laporan akhir ini yaitu data primer dan data sekunder. Strategi kreatif yang diterapkan dalam produksi iklan melalui media Google Ads terdapat dalam beberapa tahapan yaitu penggunaan media yakni Google Ads, menentukan ide kampanye iklan, mementukan target audiens, strategi dalam pembuatan headline dan bodi copy, strategi visual yaitu poster, pemilihan kata kunci, dan penentuan biaya pengunggahan iklan. Teknik yang digunakan dalam produksi iklan menggunakan media Google Ads untuk meningkatkan number of active account di aplikasi SPOT by Sucor Sekuritas yaitu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action).
Advertising is one of the forms of communication most widely used by companies in various fields. PT Sucor Sekuritas uses Google Ads media which aims to increase the number of active accounts. The number of active account itself is a user who activates it by downloading or registering on the SPOT by Sucor Sekuritas application. The purpose of writing this final report is to explain the implementation of creative strategies and technical implementation in advertising production using Google Ads media to increase the number of active accounts in the SPOT by Sucor Sekuritas application. The data obtained to prepare this final report is primary data and secondary data. The creative strategy applied in advertising production through Google Ads media is in several stages, namely using the media, namely Google Ads, determining the advertising campaign idea, determining the target audience, strategy in making headlines and body copy, visual strategy, namely posters, selecting keywords, and determining advertising upload costs. The technique used in advertising production using Google Ads media to increase the number of active accounts in the SPOT by Sucor Sekuritas application is AIDA (Attention, Interest, Desire, Action).
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/154877
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J1301201017_82b4d98b1b6b423a929d51ddb17bb25b.pdfCover844.02 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J1301201017_005c7cdbbbba4c4192965fa4a701ac26.pdf
  Restricted Access
Fulltext1.97 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J1301201017_0dad234d7d7942a4b12b8473f11c2497.pdf
  Restricted Access
Lampiran854.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.