Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/154673
Title: Perancangan Naskah dengan Menggunakan Model AIDA pada Iklan Peruri Sign dan Peruri Tera
Other Titles: Script Design Using the AIDA Model for Peruri Sign and Peruri Tera Advertisements
Authors: Hadiyanto
Silmi, Dina Allaty
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Peruri sebagai perusahaan yang bergerak di bidang keamanan memperkenalkan inovasi bernama Peruri Solusi Bisnis Digital diantaranya Peruri Sign dan Peruri Tera. Peruri Sign merupakan inovasi tanda tangan digital yang diciptakan untuk menjamin kerahasiaan data, sedangkan Peruri Tera menjamin keaslian sebuah dokumen dengan stempel digital. Untuk mempromosikan produk tersebut, Peruri membutuhkan iklan komersial yang efektif. Proyek akhir ini bertujuan untuk membuat video iklan Peruri Sign dan Peruri Tera, yang berfokus dalam perancangan naskah yang menggunakan model AIDA (Attention Interest Desire Action). Metode yang digunakan dalam proyek ini melibatkan beberapa tahapan proses kreatif dalam merancang naskah yang dikembangkan oleh Anthony Friedmann, yaitu meneliti latar belakang, brainstorming, penyusunan konsep kreatif, pembuatan treatment naskah, penyusunan naskah pertama dan distribusi untuk mendapatkan umpan balik, serta penyempurnaan naskah hingga tahap akhir. Proyek akhir ini menghasilkan sebuah naskah yang menerapkan model AIDA untuk digunakan dalam produksi iklan Peruri Sign dan Peruri Tera. Naskah ini digunakan untuk menciptakan komunikasi yang efektif.
Peruri as a company engaged in security introduced an innovation called Peruri Digital Business Solutions which includes Peruri Sign and Peruri Tera. Peruri Sign is a digital signature innovation created to ensure data confidentiality, while Peruri Tera guarantees the authenticity of a document with a digital stamp. To promote these products, Peruri needs effective commercial advertising. This final project aims to create a video advertisement for Peruri Sign and Peruri Tera, which focuses on designing a script that uses the AIDA (Attention Interest Desire Action) model. The method used in this project involves several stages of the creative process in designing a script developed by Anthony Friedmann, namely researching background, brainstorming, creative conceptualization, script treatment, first script drafting and distribution to get feedback, and script refinement until the final stage. This final project produced a script that applied the AIDA model to be used in the production of Peruri Sign and Peruri Tera advertisements. This script is used to create effective communication.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/154673
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201165_8a7d1b5ab9f041bba9577c60ccf80b8a.pdfCover382.59 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201165_fa050654e1e8459ea951f20eb62fcec3.pdf
  Restricted Access
Fulltext1.51 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201165_915a84016a5844599b7e12b8b2c797b7.pdf
  Restricted Access
Lampiran1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.