Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/154503
Title: Pengaruh Brand Awareness terhadap Keputusan Pembelian Produk OMG (Oh My Glam) di Kalangan Mahasiswa Sekolah Vokasi IPB
Other Titles: The Influence of Brand Awareness on OMG (Oh My Glam) Product Buying Decision among IPB Vocational Students
Authors: Santoso, Hudi
Nabilah, Putri Zahran
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: OMG (Oh My Glam) adalah salah satu brand kecantikan yang baru dirilis pada tahun 2021. OMG menjadi salah satu dari ribuan brand lokal kecantikan di Indonesia, maka dari itu memiliki tantangan untuk terus meningkatkan brand awareness agar keputusan pembelian juga meningkat. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis karakteristik konsumen OMG di kalangan mahasiswa dan menentukan bagaimana pengetahuan merek memengaruhi keputusan mereka untuk membeli barang. Penelitian ini dilakukan dengan mengumpulkan data melalui penyebaran kuesioner. Metode pengambilan sampel yang digunakan adalah metode pengambilan sampel purposive sampling. Selanjutnya, data diproses menggunakan teknik analisis regresi linier sederhana menggunakan statistical product and service solutions (SPSS) 25. Hasil penelitian menunjukkan bahwa variabel brand awareness berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Untuk variabel brand awareness, indikator yang paling berpengaruh adalah pengenalan merek dengan indikator untuk mengingat merek sesuai kategori. Sementara itu, untuk variabel keputusan pembelian, indikator yang paling berpengaruh adalah kemantapan produk.
OMG (Oh My Glam) is one of the new beauty brands released in 2021. OMG is one of thousands of local beauty brands in Indonesia, therefore it has the challenge of continuing to increase brand awareness so that purchasing decisions also increase. This research aims to identify the characteristics of OMG consumers among students and find out how brand awareness influences purchasing decisions. This research was carried out using a data collection method obtained through distributing questionnaires with a purposive sampling technique. Then the data obtained was processed using a simple linear regression analysis method with the statistical product and service solutions (SPSS) 25 application. The test results result is that the brand awareness variable has a positive and significant effect on purchasing decisions. In the brand awareness variable, the most influential sub variable is recognition with the indicator of being able to remember the brand according to the category, while in the purchasing decision variable the most influential indicator is the stability of a product.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/154503
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201092_65f9410761d547fcb330492576d2d0e2.pdfCover683.21 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201092_ce5875c785d04f088deab657017a46c0.pdf
  Restricted Access
Fulltext1.46 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201092_32680ab67c5143099f3b33f5c46e0462.pdf
  Restricted Access
Lampiran1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.