Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/136336
Title: Analisis Kepuasan Konsumen di Kedai Kopi Satu Kata Bogor
Other Titles: Customer Satisfaction Analysis Satu Kata Kopi Bogor
Authors: Rosiana, Nia
Adhim, Salsabil
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Kedai Kopi Satu Kata adalah usaha kedai kopi pada bidang industri kuliner di Kota Bogor, banyak terdapat kedai kopi lain disekitar kedai Kopi Satu Kata yang menimbulkan persaingan bisnis menjadi sangat ketat dan pada bulan Februari – Juni 2023 konsumen yang datang terbilang stagnan di angka 400-500 konsumen perbulannya. Dengan alasan tersebut penbagi peneliti untuk membahasnya di Analisis Kepuasan Konsumen Di Kedai Kopi Satu Kata Bogor. Penelitian ini betujuan untuk membahas karakteristik konsumen, proses keputusan pembelian, dan tingkat kepuasan konsumen terhadap kedai Kopi Satu Kata Bogor. Penelitian ini menggunakan analisis deskriptif, Customer Satisfaction Index (CSI), dan Importance Performance Analysis (IPA), dengan jumlah responden sebanyak 81 responden. Karakteristik responden pada kedai Kopi Satu Kata yaitu dominan remaja yang berumur berkisar antara 21 sampai 23 tahun. Dari analisis CSI, tingkat kepuasan konsumen terhadap atribut Kedai Kopi Satu Kata Bogor sebesar 85,6 persen dan hasil dari analisis IPA menunjukkan atribut keaktifan promosi di media sosial, ada promosi dalam bentuk discount harga untuk produk yang dijual, terdapat papan petunjuk lokasi menjadi atribut prioritas utama untuk di tingkatkan dan diperbaiki kinerja nya.
Kedai Kopi Satu Kata is a coffee shop business in the culinary industry in Bogor City, there are many other coffee shops around the Satu Kata Coffee shop which causes business competition to be very tight and in February - June 2023 consumers who come are fairly stagnant at 400-500 consumers per month. For this reason, the researcher divides it into a Consumer Satisfaction Analysis at the Bogor Satu Kata Coffee Shop. This study aims to discuss consumer characteristics, the purchasing decision process, and the level of consumer satisfaction with the Satu Kata Bogor Coffee shop. This study uses descriptive analysis, Customer Satisfaction Index (CSI), and Importance Performance Analysis (IPA), with 81 respondents. The characteristics of respondents at Satu Kata Coffee shop are dominant teenagers aged between 21 and 23 years. From the CSI analysis, the level of consumer satisfaction with the attributes of Kedai Kopi Satu Kata Bogor is 85.6 percent and the results of the IPA analysis show that the attributes of promotional activeness on social media, there are promotions in the form of price discounts for products sold, there is a location signboard to be the top priority attribute to improve and improve its performance.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/136336
Appears in Collections:UT - Agribusiness

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover,Lembar Pengesahan,Prakata,Daftar isi.pdf
  Restricted Access
Cover974.13 kBAdobe PDFView/Open
H34170130_Salsabil Adhim.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.56 MBAdobe PDFView/Open
Lampiran.pdf
  Restricted Access
Lampiran656.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.