Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/124592
Title: Formulation of Green Marketing Strategy using Quantitative Strategic Planning Matrix: A Case Study in Hillkoff Co., Ltd.
Other Titles: Formulasi Strategi Green Marketing menggunakan Quantitative Strategic Planning Matrix: Studi Kasus di Hillkoff Co., Ltd.
Authors: Yani, Moh.
Warsiki, Endang
Nasution, Naflah Khalisah
Issue Date: 2023
Publisher: IPB University
Abstract: The research addresses the growing environmental concerns caused by population growth and industrialization, emphasizing sustainability as a crucial approach for companies to both address environmental concerns and gain a competitive advantage. Hillkoff Co., Ltd. is one of the industries located in Chiang Mai, Thailand that ensures their business practices are not only economically profitable but also socially responsible and environmentally conscious. In line with their principle, it becomes imperative to meticulously utilize a well-suited marketing strategy. By implementing green marketing strategies, Hillkoff Co., Ltd. can influence consumer behavior to choose environmentally friendly products, thus reducing the negative impact of production processes on the environment. The study utilizes the Internal Factor Evaluation (IFE) Matrix, External Factor Evaluation (EFE) Matrix, Internal-External (IE) Matrix, and Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM) to formulate green marketing strategies for Hillkoff. The total of IFE Matrix and EFE Matrix of Hillkoff are 3.3220 and 3.2042, respectively. Based on the IE Matrix, Hillkoff is categorized into Quadrant I (grow and build). Hence, there are 6 green marketing strategies analyzed using the QSPM. The result of QSPM analysis shows that the "continuously innovate and differentiate green products" strategy is suggested to be prioritized by Hillkoff, Co. Ltd. as it obtained the highest Sum Total Attractiveness Score of 6.9024.
Penelitian ini membahas terkait berkembangnya permasalahan lingkungan yang disebabkan oleh pertumbuhan populasi dan industrialisasi, menekankan keberlanjutan sebagai pendekatan penting bagi perusahaan untuk mengatasi masalah lingkungan dan mendapatkan keunggulan kompetitif. Hillkoff Co., Ltd. adalah salah satu industri di Chiang Mai, Thailand yang memastikan praktik bisnis mereka tidak hanya menguntungkan secara ekonomis tetapi juga bertanggung jawab secara sosial dan peka terhadap lingkungan. Sejalan dengan prinsip mereka, sangat penting untuk menggunakan strategi pemasaran yang tepat dengan cermat. Dengan menerapkan strategi green marketing, Hillkoff Co., Ltd. dapat mempengaruhi perilaku konsumen untuk memilih produk yang ramah lingkungan, sehingga mengurangi dampak negatif dari proses produksi terhadap lingkungan. Penelitian ini menggunakan Matriks Evaluasi Faktor Internal (IFE), Matriks Evaluasi Faktor Eksternal (EFE), Matriks Internal-Eksternal (IE), dan Matriks Perencanaan Strategis Kuantitatif (QSPM) agar merumuskan strategi green marketing untuk Hillkoff. Total Matriks IFE dan Matriks EFE Hillkoff masing- masing adalah 3,3220 dan 3,2042. Berdasarkan Matriks IE, Hillkoff dikategorikan ke dalam Kuadran I (tumbuh dan bangun). Dengan demikian, ada 6 strategi green marketing yang dianalisis menggunakan QSPM. Hasil analisis QSPM menunjukkan bahwa strategi "terus berinovasi dan membedakan produk hijau" disarankan untuk diprioritaskan oleh Hillkoff Co., Ltd. karena memperoleh Jumlah Total Skor Daya Tarik tertinggi yaitu 6,9024.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/124592
Appears in Collections:UT - Agroindustrial Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdf
  Restricted Access
Cover1.08 MBAdobe PDFView/Open
F34198026_Naflah Khalisah Nasution.pdf
  Restricted Access
Fullteks2.06 MBAdobe PDFView/Open
Appendices.pdf
  Restricted Access
Lampiran1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.