Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/122610
Title: Analisis Keputusan Pembelian Perhiasan Emas pada Toko Mas Mutiara Grogol, Jakarta Barat
Other Titles: Analysis of Purchasing Decisions for Gold Jewelry at Toko Mas Mutiara Grogol, West Jakarta
Authors: Nurhayati, Popong
Anggraini, Raden Isma
Putra, Ikbal Alsi
Issue Date: 25-Jul-2023
Publisher: IPB University
Abstract: Dalam beberapa tahun terakhir harga dan permintaan emas menunjukkan kondisi yang fluktuatif. Sejalan dengan itu penjualan di Toko Mas Mutiara juga menunjukkan kondisi penjualan yang menurun. Oleh karena itu analisis terhadap keputusan pembelian konsumen perlu untuk dilakukan. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi karakteristik konsumen dan menganalisis proses pengambilan keputusan pembelian. Responden dalam penelitian ini berjumlah 175 responden yang ditentukan menggunakan pendekatan non-probability sampling secara purposive. Hasil dari penelitian ini adalah dalam melakukan keputusan pembelian di Toko Mas Mutiara konsumen melalui lima tahapan. Tahapan pertama adalah proses pengenalan kebutuhan, tahap kedua adalah proses pencarian informasi, tahap ketiga adalah proses evaluasi alternatif, tahap keempat adalah proses keputusan pembelian, dan tahap kelima adalah proses perilaku pasca pembelian. Berdasarkan hasil analisis yang telah dilakukan terdapat beberapa rekomendasi strategi yang diberikan kepada Toko Mas Mutiara sebagai upaya peningkatan penjualan.
In recent years, gold prices and demand have fluctuated. In line with that, sales at Toko Mas Mutiara also show declining sales conditions. Therefore, it is necessary to analyze consumer purchasing decisions. This study aims to identify consumer characteristics and analyze the purchasing decision-making process. Respondents in this study are 175 respondents who were determined using a purposive non-probability sampling approach. The result of this study is that in making purchasing decisions at Toko Mas Mutiara, consumers go through five stages. The first stage is the need recognition process, the second stage is the information search process, the third stage is the alternative evaluation process, the fourth stage is the purchase decision process, and the fifth stage is the post-purchase behavior process. Based on the results of the analysis that has been carried out, there are several strategic recommendations given to Toko Mas Mutiara as an effort to increase sales.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/122610
Appears in Collections:UT - Business

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdf
  Restricted Access
Cover320.66 kBAdobe PDFView/Open
K14190018_Ikbal Alsi Putra.pdf
  Restricted Access
Fulltext482.04 kBAdobe PDFView/Open
Lampiran.pdf
  Restricted Access
Lampiran185.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.