Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/122610
Title: | Analisis Keputusan Pembelian Perhiasan Emas pada Toko Mas Mutiara Grogol, Jakarta Barat |
Other Titles: | Analysis of Purchasing Decisions for Gold Jewelry at Toko Mas Mutiara Grogol, West Jakarta |
Authors: | Nurhayati, Popong Anggraini, Raden Isma Putra, Ikbal Alsi |
Issue Date: | 25-Jul-2023 |
Publisher: | IPB University |
Abstract: | Dalam beberapa tahun terakhir harga dan permintaan emas menunjukkan
kondisi yang fluktuatif. Sejalan dengan itu penjualan di Toko Mas Mutiara juga
menunjukkan kondisi penjualan yang menurun. Oleh karena itu analisis terhadap
keputusan pembelian konsumen perlu untuk dilakukan. Penelitian ini bertujuan
untuk mengidentifikasi karakteristik konsumen dan menganalisis proses
pengambilan keputusan pembelian. Responden dalam penelitian ini berjumlah 175
responden yang ditentukan menggunakan pendekatan non-probability sampling
secara purposive. Hasil dari penelitian ini adalah dalam melakukan keputusan
pembelian di Toko Mas Mutiara konsumen melalui lima tahapan. Tahapan
pertama adalah proses pengenalan kebutuhan, tahap kedua adalah proses
pencarian informasi, tahap ketiga adalah proses evaluasi alternatif, tahap keempat
adalah proses keputusan pembelian, dan tahap kelima adalah proses perilaku
pasca pembelian. Berdasarkan hasil analisis yang telah dilakukan terdapat
beberapa rekomendasi strategi yang diberikan kepada Toko Mas Mutiara sebagai
upaya peningkatan penjualan. In recent years, gold prices and demand have fluctuated. In line with that, sales at Toko Mas Mutiara also show declining sales conditions. Therefore, it is necessary to analyze consumer purchasing decisions. This study aims to identify consumer characteristics and analyze the purchasing decision-making process. Respondents in this study are 175 respondents who were determined using a purposive non-probability sampling approach. The result of this study is that in making purchasing decisions at Toko Mas Mutiara, consumers go through five stages. The first stage is the need recognition process, the second stage is the information search process, the third stage is the alternative evaluation process, the fourth stage is the purchase decision process, and the fifth stage is the post-purchase behavior process. Based on the results of the analysis that has been carried out, there are several strategic recommendations given to Toko Mas Mutiara as an effort to increase sales. |
URI: | http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/122610 |
Appears in Collections: | UT - Business |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cover.pdf Restricted Access | Cover | 320.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
K14190018_Ikbal Alsi Putra.pdf Restricted Access | Fulltext | 482.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lampiran.pdf Restricted Access | Lampiran | 185.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.