Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/110632
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSumardjo, Sumardjo-
dc.contributor.authorAllivia, Syifa Thifalni-
dc.date.accessioned2022-01-16T13:41:22Z-
dc.date.available2022-01-16T13:41:22Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/110632-
dc.description.abstractMedia digital sangat berkembang pesat di tengah pandemi Covid-19 yang terjadi di Indonesia mulai bulan Maret tahun 2020, yang berdampak terjadinya pembatasan-pembatasan dalam interaksi sosial di masyarakat. Mitra usaha yang semula menggunakan media konvensional cenderung beralih ke media digital. Pengguna internet yang makin meningkat berpotensi memengaruhi strategi komunikasi pemasaran yang berdampak pada volume penjualan. Tujuan dari penelitian ini adalah menganalisis hubungan intensitas penggunaan media sosial dengan strategi komunikasi pemasaran pada salah satu UMKM yaitu Teh Sila. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif yang didukung oleh informasi kualitatif. Data kuantitatif diolah menggunakan uji korelasi Rank Spearman dengan jumlah responden 60 orang. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa intensitas penggunaan media sosial pada konsumen tertinggi berada pada Instagram, bukan pada Facebook dan Youtube. Kemudian, strategi komunikasi pemasaran yang dilakukan teh Sila berupa workshop, webinar, dan membuka tea house yang digaungkan melalui media sosial Instagram. Oleh karena itu, terdapat korelasi yang positif antara intensitas penggunaan media sosial pada Instagram dengan intensitas komunikasi pemasaran terpadu yang dilakukan oleh teh Sila.id
dc.description.abstractDigital media is very rapidly growing in the midst of the Covid-19 pandemic that occurred in Indonesia starting in March 2020, which has an impact on restrictions on social interaction in the community. Business partners who originally used conventional media tend to switch to digital media. Increasing internet users have the potential to influence marketing communication strategies that have an impact on sales volume. The purpose of this study was to analyze the relationship of the intensity of social media use with marketing communication strategies on one of the MSMEs, Sila Tea. This research uses a quantitative approach supported by qualitative information. Quantitative data is processed using spearman rank correlation test with a total of 60 respondents. The results showed that the highest intensity of social media use in consumers was on Instagram, not on Facebook and Youtube. Then, the marketing communication strategy carried out by Sila tea in the form of workshops, webinars, and opening tea houses is echoed through Instagram social media. Therefore, there is a positive correlation between the intensity of social media use on Instagram and the intensity of integrated marketing communication conducted by Sila tea.id
dc.language.isoidid
dc.publisherIPB Universityid
dc.titleHubungan Intensitas Penggunaan Media Sosial dengan Intensitas Komunikasi Pemasaran Terpadu pada Teh Silaid
dc.title.alternativeThe Correlation between The Intensity of Social Media Use and The Intensity of Integrated Marketing Communication at Sila Teaid
dc.typeUndergraduate Thesisid
dc.subject.keywordmarketing communication strategyid
dc.subject.keywordMSMEsid
dc.subject.keywordsocial mediaid
Appears in Collections:UT - Communication and Community Development

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
COVER.pdf
  Restricted Access
Cover2.2 MBAdobe PDFView/Open
I34170111_SYIFA THIFALNI ALLIVIA.pdf
  Restricted Access
Fullteks15.22 MBAdobe PDFView/Open
LAMPIRAN.pdf
  Restricted Access
Lampiran4.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.