Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158767
Title: Strategi Komunikasi Publik Walikota Bogor Periode 2019-2024 dalam Menjaga Citra Positif di Media Sosial Instagram
Other Titles: 
Authors: Astuti, Vivien Febri
Fitriani, Adysti Nur
Issue Date: 2024
Publisher: IPB University
Abstract: Penggunaan media sosial instagram telah menjadi strategi penting dalam melakukan komunikasi publik. Walikota Bogor periode 2019-2024 Bima Arya Sugiarto melakukan kegiatan komunikasi publik menggunakan media digital untuk menjaga citra positif. Walikota Bogor periode 2019- 2024 merupakan salah satu kepala daerah di Indonesia yang memilki banyak prestasi dan diketahui konsisten selalu menggunakan media sosial untuk kegiatan pemerintahan. Maka dari itu, hal ini menjadi tantangan untuk Walikota Bogor periode 2019-2024 terus menjaga citra positif. Tujuan penelitian ini bermaksud untuk menganalisis penggunaan media sosial terutama instagram yang dilakukan oleh Walikota Bogor periode 2019-2024 dalam menjaga citra positifnya kepada publik. Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah metode kualitatif dengan pendekatan Deskriptif untuk mendeskripsikan dan menggambarkan data serta informasi hasil penelitian secara menyeluruh dan mendalam. Penelitian ini menggunakan teori dari Frank Jefkins mengenai teori citra (image theory) dan juga pembetukan citra yang dibuat oleh John Nimpoeno (1985). Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa penggunaan media sosial instagram yang dilakukan oleh Walikota Bogor periode 2019-2024 sudah sesuai dengan teori yang digunakan.
The use of social media Instagram has become an important strategy in carrying out publik communication. Mayor of Bogor for the 2019-2024 period Bima Arya Sugiarto carries out publik communication activities using digital media to maintain a positive image. The Mayor of Bogor for the 2019-2024 period is one of the regional heads in Indonesia who has many achievements and is known to consistently use social media for government activities. Therefore, this is a challenge for the Mayor of Bogor for the 2019-2024 period to continue maintaining a positive image. The aim of this research is to analyze the use of social media, especially Instagram, by the Mayor of Bogor for the 2019-2024 period in maintaining a positive image to the publik. The method used in this research is a qualitative method with a descriptive approach to describe and describe the data and information from the research results in a comprehensive and in-depth manner. This research uses Frank Jefkins' theory regarding image theory and also image formation created by John Nimpoeno (1985). The results of this research show that the use of Instagram social media carried out by the Mayor of Bogor for the 2019- 2024 period is in accordance with the theory used.
URI: http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158767
Appears in Collections:UT - Digital Communication and Media

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cover_J0301201002_d197ea6f29fa458ea81ff7edb0afa4e9.pdfCover448.88 kBAdobe PDFView/Open
fulltext_J0301201002_7ccef1f440234a2bada65274d131be22.pdf
  Restricted Access
Fulltext2.44 MBAdobe PDFView/Open
lampiran_J0301201002_07b2058cc639469aafddd66d7dbdbfc2.pdf
  Restricted Access
Lampiran371.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.