View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Representasi Karakteristik Ibu dalam Iklan Tupperware Edisi Hari Ibu Tahun 2017

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (955.8Kb)
      Fulltext (877.3Kb)
      Lampiran (726.6Kb)
      Date
      2024
      Author
      Putri, Tasya Ersa
      Ramdani, Guruh
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      TASYA ERSA PUTRI. Representasi Karakteristik Ibu dalam Iklan Tupperware Edisi Hari Ibu Tahun 2017. Dibimbing oleh GURUH RAMDANI. Iklan adalah pesan atau promosi yang disampaikan kepada khalayak untuk tujuan memperkenalkan, mempromosikan, atau menjual produk, layanan, atau gagasan tertentu. Penelitian ini menganalisis representasi karakteristik seorang ibu dalam iklan Tupperware edisi Hari Ibu dan ideologi di baliknya. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif menggunakan analisis pisau bedah semiotika sintagmatik dan paradigmatik Ferdinand De Saussure berlanjut konotasi Roland Barthes. Hasil penelitian menunjukkan bahwa, pertama iklan ini merepresentasikan karakteristik seorang ibu dimasa lalu dan masa depan. Karakteristik ibu pada iklan ini di representasikan sebagai ibu yang kuat, sabar, tanggung jawab dan bijaksana. Ideologi yang terdapat pada iklan Tupperware ditampilkan di dalam iklan ini adalah pada saat anak perempuan memberi ibunya kue yang terbuat dari plastik. Hadiah Tupperware dianggap sebagai cara yang baik menunjukkan cinta dan penghargaan pada ibu.
       
      TASYA ERSA PUTRI. Representation of Mother’s Characteristics in the 2017 Mother’s Day Edition Tupperware Advertisement. Supervised by GURUH RAMDANI. Advertising is a message or promotion delivered to an audience for the purpose of introducing, promoting, or selling certain products, services, or ideas. This research analyzes the representation of a mother's characteristics in Tupperware's Mother's Day advertisements and the ideology behind them. The method used in this research is a qualitative descriptive method using Ferdinand De Saussure's syntagmatic and paradigmatic semiotic scalpel analysis, continuing with Roland Barthes' connotations. The research results show that, firstly, this advertisement represents the characteristics of a mother in the past and future. The characteristics of mothers in this advertisement are represented as mothers who are strong, patient, responsible and wise. The ideology contained in the Tupperware advertisement is shown in this advertisement when a girl gives her mother a cake made of plastic. Tupperware gifts are considered a good way to show love and appreciation to mother.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158173
      Collections
      • UT - Digital Communication and Media [627]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository