View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Agribusiness Management
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Agribusiness Management
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Faktor-Faktor yang Memengaruhi Permintaan Sayuran Hidroponik dan Implikasi Bisnis di ABN Farm

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (1.066Mb)
      Fulltext (3.253Mb)
      Lampiran (237.8Kb)
      Date
      2025
      Author
      TARIGAN, BOBBY ADRIAN LANOGHAN
      Rosiana, Nia
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Fluktuasi pada permintaan sayuran hidroponik terjadi setiap bulan, sehingga perlu adanya peningkatan pada penjualan sayuran hidroponik. ABN Farm adalah salah satu pelaku bisnis dalam bidang sayuran hidroponik yang mengalami kenaikan dan penurunan permintaan setiap bulannya. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi faktor-faktor yang memengaruhi permintaan sayuran hidroponik dan Implikasi Bisnis di ABN Farm. Metode pada penelitian ini yaitu analisis deskriptif untuk mengetahui karakteristik konsumen meliputi jenis kelamin, usia, status atau pekerjaan, jenjang pendidikan terakhir, pendapatan per bulan, serta metode analisis regresi linear berganda. Hasil analisis regresi yang didapat harga sayuran hidroponik (X1), harga sayuran non-hidroponik (X2), pendapatan (X3), jumlah anggota keluarga (X4), usia (X5), dan tingkat pendidikan (X6) merupakan faktor yang dapat meningkatkan permintaan secara signifikan. Implikasi bisnis penelitian yang ditentukan, dapat dibentuk unit bisnis baru dengan pembuatan stan yang dilaksanakan setiap minggu.
       
      Fluctuations in the demand for hydroponic vegetables occur every month, so it is necessary to increase the sales of hydroponic vegetables. ABN Farm is one of the businesses in the hydroponic vegetable sector that experiences increases and decreases in demand every month. This study aims to identify the factors that influence the demand for hydroponic vegetables and the business implications at ABN Farm. The method in this study is descriptive analysis to determine consumer characteristics including gender, age, status or occupation, latest education level, monthly income, and multiple linear regression analysis methods. The results of the regression analysis obtained hydroponic vegetable prices (X1), non-hydroponic vegetable prices (X2), income (X3), number of family members (X4), age (X5), and education level (X6) are factors that can significantly increase demand. The business implication of the research is that a new business unit can be formed by setting up a booth every week.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/165892
      Collections
      • UT - Agribusiness Management [540]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository