View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Agribusiness Management
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Agribusiness Management
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Strategi Pemasaran Sayuran melalui Media Sosial Instagram untuk Meningkatkan Penjualan pada Koperasi Tani Mandiri Sejahtera

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (2.314Mb)
      Fulltext (4.544Mb)
      Lampiran (3.658Mb)
      Date
      2024
      Author
      Lestari, Amelia Sri
      Nurhayati, Popong
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Koperasi Tani Mandiri Sejahtera adalah sebuah perusahaan yang bergerak di bidang pertanian, atau sering disebut sebagai koperasi produsen, yang mencakup kegiatan budidaya hingga pemasaran produk pertanian. Koperasi menggunakan media Instagram guna dapat menjangkau lebih banyak konsumen, menampilkan produk sayuran yang berkualitas, dan memberikan informasi tentang manfaat serta keunggulan produk mereka. Promosi melalui media sosial juga memungkinkan koperasi untuk berinteraksi langsung dengan konsumen, menjawab pertanyaan, dan membangun hubungan yang lebih dekat dengan pelanggan. Penelitian ini bertujuan untuk menyusun perencanaan strategi pemasaran dalam rangka meningkatkan penjualan sayuran. Metode analisis yang digunakan untuk menilai tingkat pendapatan dan mengidentifikasi faktor internal serta eksternal dalam pemasaran online adalah analisis pendapatan dan analisis SWOT. Berdasarkan hasil penelitian, strategi pemasaran perusahaan sudah berjalan dengan baik. Hal ini disebabkan oleh penerapan strategi pemasaran yang telah dilakukan dengan tepat dan efektif.
       
      Koperasi Tani Mandiri Sejahtera is a company engaged in agriculture, often referred to as a producer cooperative, encompassing activities from cultivation to the marketing of agricultural products. The cooperative utilizes Instagram to reach a broader audience, showcase high-quality vegetable products, and provide information about the benefits and advantages of their offerings. Social media promotion also allows the cooperative to interact directly with consumers, answer questions, and build closer relationships with customers. This research aims to develop a marketing strategy plan to increase vegetable sales. The analytical methods used to assess income levels and identify internal and external factors in online marketing are income analysis and SWOT analysis. Based on the research findings, the company’s marketing strategy has been effective. This is due to the appropriate and effective implementation of the marketing strategy.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158892
      Collections
      • UT - Agribusiness Management [540]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository