View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Agribusiness Management
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Agribusiness Management
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Strategi Diversifikasi Produk BeRice Sebagai Alternatif Makanan Sereal Sesuai Preferensi Konsumen untuk Meningkatkan Volume Penjualan Perusahaan (Studi Kasus: CV Agro Sukses Abadi).

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (739.5Kb)
      Fulltext (1.247Mb)
      Lampiran (972.9Kb)
      Date
      2024
      Author
      Sari, Annisa Mora
      Manalu, Doni Sahat Tua
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Pada umumnya, sereal sering dikonsumsi sebagai makanan penunjang kesehatan karena memiliki serat yang tinggi. Salah satu jenis sereal yang sering dikonsumsi di Indonesia yaitu sereal ararut atau yang lebih dikenal dengan sereal umbi garut. CV Agro Sukses Abadi merupakan salah satu perusahaan yang menjual sereal umbi garut (BeRice). Permasalahan yang dihadapi perusahaan yaitu penjualan yang berfluktuasi setiap bulannya, untuk mengatasi permasalahan tersebut perusahaan melakukan strategi diversifikasi produk BeRice sesuai dengan preferensi konsumen. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi variabel yang berpengaruh, mengetahui kelayakan strategi diversifikasi, dan membandingkan hasil strategi diversifikasi. Didapatkan hasil bahwa variabel yang berpengaruh yaitu tujuan pembelian. Strategi diversifikasi dikatakan layak ditinjau melalui aspek finansial dan non finansial. Analisis finansial meningkat yang sebelumnya Rp508.395 menjadi Rp651.415 dengan R/C ratio sebesar 3,08.
       
      In general, cereals are often consumed as a health supplement because they are high in fiber. One type of cereal commonly consumed in Indonesia is arrowroot cereal, also known as garut tuber cereal. CV Agro Sukses Abadi is one of the companies that sells garut tuber cereal (BeRice). The problem faced by the company is fluctuating sales each month. To address this issue, the company implemented a product diversification strategy for BeRice in line with consumer preferences. The purpose of this study is to identify the influencing variables, assess the feasibility of the diversification strategy, and compare the results of the diversification strategy. The results showed that the influencing variable is the purchase objective. The diversification strategy is considered feasible based on both financial and non-financial aspects. Financial analysis showed an increase from Rp508.395 to Rp651.415 with an R/C ratio of 3,08.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/158078
      Collections
      • UT - Agribusiness Management [540]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository