View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Perancangan Tata Artistik pada Iklan Ramadhan dan Idul Fitri PT Pembangunan Perumahan (PP) Tbk

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (445.6Kb)
      Fulltext (2.069Mb)
      Lampiran (891.6Kb)
      Date
      2024
      Author
      NOPIANDINI, PUTRI
      Priatna, Wahyu Budi
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      PT Pembangunan dan Perumahan (PP) merupakan sebuah perusahaan Badan Usaha Milik Negara (BUMN) yang kegiatan usaha intinya bergerak di bidang sektor konstruksi. PT PP menyadari kebutuhan akan sebuah pembaruan terhadap citra perusahaan melalui iklan yang memperkenalkan dan menunjukkan citra perusahaan. Visualisasi pada video iklan berkaitan dengan peran seorang Penata Artistik dalam merancang visual yang akan dibuat terutama untuk menerjemahkan naskah dari scriptwriter. Proses perancangan dibuat dengan menggunakan metode pendekatan teori mise en scene yang membahas elemen-elemen yang terlihat di dalam sebuah frame. Implementasi dari rancangan ini adalah Iklan Ramadhan dan Idul Fitri sebagian besar menggunakan setting shot on location, didukung dengan dummy props yang mendukung naratif iklan agar terfokus pada pesan yang ingin disampaikan, serta kostum yang menunjukkan identitas insan PP. Hasil perancangan ini juga menunjukkan bahwa mise en scene berperan sebagai pendukung unsur naratif dari aspek sinematik yang mampu menyampaikan pesan dari kedua iklan tersebut melalui objek tidak bergerak dilihat dari segi setting, properti, wardrobe, dan didukung dengan teori warna.
       
      PT Pembangunan dan Perumahan (PP) is a State-Owned Enterprise (SEO) whose core business activities are in the construction sector. PT PP realizes the need for a renewal of the company's image through advertisements that introduce and show the company's image. Visualization in the advertising video is related to the role of an Artistic Director in designing the visuals that will be made, especially to translate the script from the scriptwriter. The design process is made using the mise en scene theory approach method which discusses the elements that are visible in a frame. The implementation of this design is that the Ramadhan and Eid al-Fitr advertisements mostly use shot on location settings, supported by dummy props that support the advertising narrative to focus on the message to be conveyed, and costumes that show the identity of PP personnel. The results of this design also show that mise en scene plays a role as a supporting element of the narrative from the cinematic aspect which is able to convey the message of the two advertisements through non-moving objects seen from the perspective of setting, property, wardrobe, and supported by color theory.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/157595
      Collections
      • UT - Digital Communication and Media [626]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository