View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Aktivitas Sutradara Dalam Pembuatan Video Promosi Ekowisata Taman Nasional Kepulauan Seribu Wilayah 1

      No Thumbnail [100%x80]
      View/Open
      Cover (178.8Kb)
      Fulltext (871.8Kb)
      Lampiran (134.7Kb)
      Date
      2024
      Author
      almaida, Gustira
      Dharmawan, Leonard
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Perkembangan teknologi yang sangat pesat dan dinamis saat ini, memberikan dampak penyebaran informasi yang semakin cepat dan meluas dalam waktu yang singkat. Akibatnya, Masyarakat terus mengonsumsi dan memproduksi informasi dalam jumlah yang besar karena kemudahan akses yang di dapat. Perkembangan teknologi ini juga berpengaruh terhadap penggunaan internet yang terus meningkat. Promosi adalah serangkaian aktivitas yang dirancang untuk memperkenalkan, mempromosikan, atau memperluas pengetahuan tentang suatu produk, layanan, acara, atau ide kepada target audiens. Tujuan promosi adalah untuk mempengaruhi perilaku konsumen dengan cara yang positif untuk disampaikan Salah satu cara untuk mempromosikan produk atau jasa dapat dilakukan melalui video promosi. Pembuatan video promosi pada tempat wisata juga bermanfaat dalam meningkatkan daya tarik pengunjung. Langkah ini juga dilakukan salah satu tempat wisata di Indonesia yakni Kepulauan Seribu.Dalam pembuatan video yang baik dan teratur dan terstruktur tentunya diperlukan penyutradaraan dalam sebuah video. Keyword: Penyutradaraan,promosi ,video promosi
       
      The rapid and dynamic development of technology today has an impact on the dissemination of information that is increasingly fast and widespread in a short time. As a result, people continue to consume and produce large amounts of information due to the ease of access. This technological development also affects the increasing use of the internet. Promotion is a series of activities designed to introduce, promote, or expand knowledge about a product, service, event, or idea to a target audience. The purpose of promotion is to influence consumer behavior in a positive way to convey One way to promote products or services can be done through promotional videos. Making promotional videos at tourist attractions is also useful in increasing visitor attraction. This step was also taken by attractions in Indonesia, namely the Thousand Islands.In making a good and organized and structured video, of course, directing is needed in a video. Keywords: Directing, promotion, promotional video
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/156976
      Collections
      • UT - Digital Communication and Media [306]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      NoThumbnail