View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Business School
      • UT - Business
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Business School
      • UT - Business
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Analisis Faktor-Faktor Penentu dalam Keputusan Pembelian Konsumen Makanan Pedas di Kota Bogor

      Thumbnail
      View/Open
      Cover (579.1Kb)
      Fulltext (1.189Mb)
      Lampiran (2.184Mb)
      Date
      2024
      Author
      Zhafirah
      Sari, Linda Karlina
      Nurhayati, Popong
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Kota Bogor dikenal dengan keberagaman kuliner yang melimpah, hingga menjadi ajang persaingan yang ketat bagi para pelaku usaha kuliner. Memulai usaha makanan pedas di Kota Bogor menjadi tantangan tersendiri bagi pelaku usaha menuntut pelaku usaha untuk memahami secara mendalam perilaku konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi karakteristik konsumen serta menganalisis faktor-faktor yang dipertimbangkan oleh pelaku usaha dalam mengambil keputusan pembelian makanan pedas. Jenis data yang digunakan adalah data primer yang diperoleh dari pengisian kuesioner melalui google form kepada masyarakat Kota Bogor yang menyukai makanan pedas. Metode pengolahan data dilakukan menggunakan analisis deskriptif dan analisis faktor dengan pendekatan Exploratory Factor Analysis (EFA). Hasil penelitian ini mengidentifikasi tujuh faktor yang menjadi pertimbangan keputusan pembelian konsumen makanan pedas di Kota Bogor, yang meliputi produk dan personal, psikologis individu, pengaruh sosial dan budaya, daya tarik produk, aksesibilitas dan promosi, pengaruh dari keluarga dan teman, serta pengalaman makan interaktif. Faktor yang paling dipertimbangkan adalah produk dan personal, memiliki nilai keragaman data 36%.
       
      The city of Bogor is renowned for its abundant culinary diversity, which leads to intense competition among culinary business owners. Starting a spicy food business in Bogor presents a unique challenge, requiring entrepreneurs to deeply understand consumer behavior. This study aims to identify consumer characteristics and analyze the factors considered by business owners in making purchasing decisions for spicy foods. The data used are primary data obtained from questionnaires filled out via Google Forms by residents of Bogor who enjoy spicy food. The data processing methods include descriptive analysis and factor analysis using the Exploratory Factor Analysis (EFA) approach. The results of this study identify seven factors that influence consumer purchasing decisions for spicy foods in Bogor, which include product and personal factors, individual psychological factors, social and cultural influences, product appeal, accessibility and promotion, influence from family and friends, and interactive dining experiences. The most significant factor considered is product and personal, accounting for 36% of the data variance.
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/155060
      Collections
      • UT - Business [597]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository