View Item 
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      •   IPB Repository
      • Dissertations and Theses
      • Undergraduate Theses
      • UT - Vocational School
      • UT - Digital Communication and Media
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Strategi Komunikasi PT INKA (Persero) Memperkenalkan Kereta Api New Generation melalui Media Sosial Instagram

      No Thumbnail [100%x80]
      View/Open
      Cover (1.691Mb)
      Fulltext (984.5Kb)
      Lampiran (921.5Kb)
      Date
      2024
      Author
      Putri, Fanny Azzahra
      Priatna, Wahyu Budi
      Metadata
      Show full item record
      Abstract
      Perkembangan era digital membuat penyampaian informasi beralih menggunakan media digital. PT INKA (Persero) salah satu perusahaan yang memanfaatkan media sosial untuk menjalin komunikasi yang lebih efektif dengan publiknya. Penggunaan media sosial seperti Instagram berdampak signifikan pada peningkatan kesadaran merek masyarakat terhadap produk PT INKA (Persero). Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi penerapan Instagram sebagai strategi komunikasi PT INKA (Persero) dalam memperkenalkan Kereta Api New Generation kepada masyarakat. Sebagai upaya memahami strategi ini, penelitian dilakukan menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif yang memungkinkan peneliti menggali lebih dalam bagaimana @pt_inka peneliti menggunakan tahapan strategi komunikasi dari Anwar Arifin yang terdiri dari empat tahap yaitu mengenal khalayak, menentukan pesan, menetapkan metode, seleksi dan penggunaan media. Selain itu peneliti menggunakan SWOT terhadap kekuatan, kelemahan, peluang, dan ancaman dari pengelolaan Instagram @pt_inka, untuk menghasilkan strategi yang lebih baik bagi PT INKA (Persero).
       
      The advent of digital media has made information dissemination through digital media more efficient. PT INKA (Persero) is one company that uses social media to facilitate more effective communication with the public. Utilizing social media platforms like Instagram can significantly impact the public's brand awareness of PT INKA (Persero) products. The purpose of this study is to identify Instagram influencers as part of PT INKA's (Persero) communication strategy to introduce the New Generation to the public. To understand this strategy, research is conducted using a deskriptif method along with a kualitatif approach, which enables the researcher to learn more about how @pt_inka Researchers used Anwar Arifin's four- point of communication strategy, which includes topical analysis, argumentation, method clarification, media selection, and media usage. In addition, the researcher employed a SWOT analysis to examine the strengths, weaknesses, opportunities, and concerns from the Instagram account @pt_inka to develop a more successful strategy for PT INKA (Persero).
       
      URI
      http://repository.ipb.ac.id/handle/123456789/153730
      Collections
      • UT - Digital Communication and Media [306]

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      Browse

      All of IPB RepositoryCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

      My Account

      Login

      Application

      google store

      Copyright © 2020 Library of IPB University
      All rights reserved
      Contact Us | Send Feedback
      Indonesia DSpace Group 
      IPB University Scientific Repository
      UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
      Universitas Jember Digital Repository
        

       

      NoThumbnail